Update 64091017
Idag söndag var det tänkt att jag skulle upp vid tiotiden, och ägna den större tiden då det fortfarande var ljust ute, till att göra klart för att montera extraljusen, samt koppla in elen till extramätarna.
I stället blev det ett uppvaknande vid 2-halv 3 tiden på eftermiddagen, frukost hos föräldrarna och sen ut precis innan det började mörkna - för att sedan tvingas fortsätta skruva i mörkret när det inte gick som man ville..
[Taget 091018]*..hissade upp bilen för att komma åt att ligga under framänden, samt plockade av registreringsplåten..*
[Taget 091018]*..så skulle man ju dit med bultarna som såklart inte var lika tunna som hålen var stora..*Var bara att plocka fram borrmaskinen och borra hål. Höll på att borra mig i handen av misstag när jag tryckte på så hårt att jag for framåt när borren gick igenom plåten. Ta i trä att det gick bra!
Hursomhelst..
[Taget 091018]*..resultatet. Registreringsplåten på plats..*Här hade nu följt ytterliggare bilder, om det inte hade varit för att jag glömde ta några. Kan skriva om vad som hände i stället..
Tänkte koppla in kabelhistorien till batteriet och tjuvströmmen från helljuset. Nåväl. Då var det de där med hållaren till reläerna. Till 240 Turbon jag tidigare hade, byggde jag en mycket fin sådan som passade så underbart fint alldeles bredvid batteriet. Men så skall fallet inte vara denna gång.
Turbon hade nämligen ingen servostyrning och därför ingen behållare..
Spelade ingen roll hur jag än modifierade min snygga hållare så gick det ändå inte montera. Och plötsligt var det mörkt så det var lika bra att packa ihop. Skruvade dit en jordkabel som jag hade haft lös, och satte dit batteriet på sin plats igen. Dit med kablarna, snyggt och prydligt - och så provstartade jag, mest för att vara säker.
Inget hände.
Vad i helvete?
Så jag hade lös batteriet igen. Lös med jordkabeln och skrubbade med en skruvmejseln i plåten så den skulle få kontakt. Dit med batteriet igen..men ingenting. Absolut ingenting. Det enda som hände var att stereon stod och blinkade lite lätt, och slutsteget likaså.
Efter MYCKET om och men så visade det sig - tack vare grannen David - att en löst hängande jordkabel behövdes skruvas fast. En helt annan kabel, som jag tror hängt där i all evighet. I alla fall så länge jag mindes.. Konstigt. Men i alla fall. Dit med en ordentlig kabelsko modell deluxe edition, och för att klämma fast denna på den avskalade kabeln så använde jag en rörtång modell gigante. Alla andra försök med mindre saker misslyckades.
Sedan skruvade jag fast änden på kabelskon tillsammans med en skruv under insuget - och tamefasen om inte bilen startade igen.
Skumt, på min ära..