Ja det stämmer nog, men o köpa ett speciallbyggt avgasssytem verkar vara ganska dyrt? går fortfarande i skolan och har en rätt så begränsad budget.
kollade lite i biltemas nya katalog och där fanns det "nästan" japsdämpare som passade mitt orginal system. Fanns insatser som minskade ljudet om det var för högt
Ja det stämmer nog, men o köpa ett speciallbyggt avgasssytem verkar vara ganska dyrt? går fortfarande i skolan och har en rätt så begränsad budget.
kollade lite i biltemas nya katalog och där fanns det "nästan" japsdämpare som passade mitt orginal system. Fanns insatser som minskade ljudet om det var för högt
jag säger bara, ska du köpa något till bilen så se till att spara ihop och köp något vettigt.. För jag har ångrat mig flertal gånger. Som t.ex sänkningsatsen, farsan sa hela tiden, spara ihop och köp dämpare med, men nej jag "tyckte" det räckte med enbart andra fjädrar. Nu är den hård som sten när man kör. Snyggt men obekvämt. Därför om du ska ha något tänk efter en gång till..
Inte dålig bil för att inte ha någon speciellt stor inkomst? ^^ Men ska till biltema på söndag så får väll köpa lite små saker. typ växelspaksknopp, pedaler osvosv. men är biltemas ljuddämpare så pass dåliga? ska ju inte ha bilen så länge, kanske 1 år eller 2 !
tänkte på en sak också. om man byter ljuddämpare måste man besikta den igen. går den igenom med en tex 4" dämpare där bak?
Du måste inte besiktiga igen när du bytt ljuddämparen nej.
Men nästa gång du ska in på bilprovningen så kan du få en 2:a pga för hög DB på avgassystemet. Beroende på hur petig bilprovare du får.
Snackade med dem när jag var inne med min honda jag hade innan, och han sa att det kommit nya regler 2009 att bilen knappt får låta mer än vad den gjorde från fabrik.
Men jag har rullat igenom med större och mer väl låtande avgassystem på alla mina bilar nu i över 5år.. Så tror inte det är någon fara.
Fick precis reda på att min farbror kände nästan alla på en affär som kallas för kverox, dom sålde simons system till min golf. så han skulle fixa ett sånt billigt som fan ^^. fast jag får ju ändå betala mer än vad jag skulle ha gjort för en vanlig japs. men men
jag säger bara, ska du köpa något till bilen så se till att spara ihop och köp något vettigt.. För jag har ångrat mig flertal gånger. Som t.ex sänkningsatsen, farsan sa hela tiden, spara ihop och köp dämpare med, men nej jag "tyckte" det räckte med enbart andra fjädrar. Nu är den hård som sten när man kör. Snyggt men obekvämt. Därför om du ska ha något tänk efter en gång till..
BTW: Är själv studerande
Tänkte göra så också men velat något fruktansvärt om jag ska köpa dämpare eller bara fjädrar, men nja, får nog ta och bli dämpare också.....
Det är hårt att hålla på med bil när man är studerande, börjar dock jobba på måndag så nästa månad börjar det klirra igen
Men som sagt, ett vist ord: Spara till det du vill ha, köp inget skärp på vägen, själv gjorde jag tabben med Mätare och mätarehållare. Köpte billigast möjligt vilket visade sig vara skräp, sen sparade jag och köpte AutoGauge-mätare och hållare som är modellanpassad. Visst, det kostade mig 500:- mer men att det blev bättre
jaru killen måste ju va snurrig med alla dessa hit å dit grejer:P men kan ju bara säga att ja vägrar tro på att bilen inte ger nån skillnad om man byter från orginaldämpare till en eftermarknadsdämpare då en orginal är MKT större, alltså mer ull som ljudet ska passera = ljudminskning. i en eftermarknad så är de i princip rakavägen ut. finns lite ull den ska passera
Sen är det ju viktigt att tänka på hur länge du ska ha din bil, är det bara en "mellan två bilar" bil som du inte kommer ha så länge, är det bättre att du sparar pengarna och lägger ner på nästa, som jag antar kommer ha en krafigare motor = mindre ljudtrim nödvändigt.