4695
Sök

Är detta något att ha? MUTANT CD-RADIO/MP3 MT2108

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
http://micro.se/tillbehor/bilstereo__bi … 108-104191

Är detta något som skulle kunna räknas som en bra hu?

Garaget Video Crew
842 Inlägg
18 mars 2009
Beror väl på vad du ska ha den tíll, jag köpte en på Onoff för ett par år sen för 900:- nån random JVC och den funka hur bra som helst smile
Så ska du bara ha den o spela lagom med i bilen fungerar den säkert hur bra som helst.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
18 mars 2009
Nja bra är ju att ta i men visst den kostar lite och fungerar iallafall.
Men den skickar ju inte ut nått som jag skulle kalla njutbart ljud smile
Men det gör inget annat i den prisklassen häller för den delen..
Eller jo kenwoods billigaste låter bättre men har färre options.
http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.aspx?prodid=1856

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Låter bra, tror jag köpte en riktigt dålig stereo från MediaMarkt. TechnoStar hette det, funderar på att åka och lämna tillbaka det imorgon och påstå att någon lurade mig och sa att jag skulle få bättre ljud o bla bla bla. Fungerar de må tro ?

ljudfantast
1 372 Inlägg
18 mars 2009
skulle betala dig en hundring för att se din gråthistoria. skämt åsido, det du har i din bil och det du förväntar dig av grejerna går inte riktigt ihop.

Du verkar ha ett huvud för ett 8-10,000 system men har budget för ett i 2000krklassen? du får prioritera lite alltså

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Jo, lite ont om pengar just nu, då jag köpte bilen för ca 3 veckor sedan. Men vill fortfarande ha bra/okej ljud!

Är det någin större skillnad på Mutant stereon och TechnoStar stereon? Det är det som ligger på 700 spänn på mediamarkt.

ljudfantast
1 372 Inlägg
19 mars 2009
köp beggat om det ska vara så illa

16 197 Inlägg
19 mars 2009
aturai88 skrev:
Jo, lite ont om pengar just nu, då jag köpte bilen för ca 3 veckor sedan. Men vill fortfarande ha bra/okej ljud!

Är det någin större skillnad på Mutant stereon och TechnoStar stereon? Det är det som ligger på 700 spänn på mediamarkt.

för 700 får man knappt nåt som kan klassas för stereo.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Amatör
320 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Ord. priset är ju 1600. ?!

ljudfantast
1 372 Inlägg
19 mars 2009
http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=904

detta är stereon jag har, helt ok faktiskt

Smålänning
7 887 Inlägg
19 mars 2009
Jag skulle inte ta i en Mutant, denver eller liknande...

Men visst, den funkar ju kanske en stund smile Duger ju som bokpress sen när den pajat om 2 år smile

Men har du inge förväntningar på ljudkvalitén så fukar nog den mycket bra t.om.

Dock har denver, som gör den år mutant, problem med kyla. I alla fall dom äldre.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
20 mars 2009
Har du runt 1300kr att lägga så blir det stor skillnad på vad du får.
Mitt råd år att vänta tills du kan köpa en bättre, eller leta efter en beg Alpine/Kenwood/Pioneer

147 Inlägg
4 april 2009
Hej! Letar efter en hyffsat billig stereo. Tycker att mt2108 verkar som ett bra alternativ. Jag tänker mig inget värstingljud utan bara ett system som fungerar till vanlig lyssning så att säga. Kommer eventuellt även att bygga ut med en bas senare. Jag undrar eftersom det ni rekommenderar till aturai88 verkar ligga på en annan nivå än vad jag har tänkt mig. Är mutant stereon en bra "vardagsstereo"?
Hoppas ni förstår hur jag menar smile.
Mvh Krille

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!

2 914 Inlägg
5 april 2009
ozcarzzon skrev:
Hej! Letar efter en hyffsat billig stereo. Tycker att mt2108 verkar som ett bra alternativ. Jag tänker mig inget värstingljud utan bara ett system som fungerar till vanlig lyssning så att säga. Kommer eventuellt även att bygga ut med en bas senare. Jag undrar eftersom det ni rekommenderar till aturai88 verkar ligga på en annan nivå än vad jag har tänkt mig. Är mutant stereon en bra "vardagsstereo"?
Mvh Krille

hej, jag skulle kunna säga att jag var in på laitis i skellefteå för nån vecka sen, dom har kvar i butiken en Pioneer DEH 4000UB (värt ett samtal iallafall om dom har kvar den) jag har en sådan och jag tkr den har bra ljud. 1700:- ska dom ha för den. mycket prisvärt tycker jag, usb på fronten aux bak och så vidare. den råder jag dig att köpa.
har haft min i 1 år 3 mån och den fungerar fin fint smile det enda jag saknar är fler lågnivåutgångar
Skellefteå: Tel: 0910-71 54 40
Senast redigerat av kalle_kalle (5 april 2009)

147 Inlägg
5 april 2009
kalle_kalle skrev:
ozcarzzon skrev:
Mvh Krille

hej, jag skulle kunna säga att jag var in på laitis i skellefteå för nån vecka sen, dom har kvar i butiken en Pioneer DEH 4000UB (värt ett samtal iallafall om dom har kvar den) jag har en sådan och jag tkr den har bra ljud. 1700:- ska dom ha för den. mycket prisvärt tycker jag, usb på fronten aux bak och så vidare. den råder jag dig att köpa.
har haft min i 1 år 3 mån och den fungerar fin fint smile det enda jag saknar är fler lågnivåutgångar

Okej såg att även micro hade den stereon smile. Hur många lågnivåutgångar har den? Jag har nämligen en liten plan på att köpa 6*9or också. Så det är ju bra om stereon har dubbla lågnivåutgångar. Det var det jag tyckte verkade bra med mutanten.
Men jag kan tänka mig att man får lite mer för pengarna om man lägger dem på en pioneer.

1 785 Inlägg
5 april 2009
aturai88 skrev:
http://micro.se/tillbehor/bilstereo__bild___gps/stereo_cd_dvd_mp3/mutant_cd_radio_mp3__mt2108-104191

Är detta något som skulle kunna räknas som en bra hu?

För de pengarna tycker jag hellre du ska satsa på en Delphi Grundig.

http://www.delphigrundig.com/index.php?id=249&L=1 De ligger i samma prisklass

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

2 914 Inlägg
5 april 2009
ozcarzzon skrev:
kalle_kalle skrev:
ozcarzzon skrev:
Mvh Krille

Okej såg att även micro hade den stereon smile. Hur många lågnivåutgångar har den? Jag har nämligen en liten plan på att köpa 6*9or också. Så det är ju bra om stereon har dubbla lågnivåutgångar. Det var det jag tyckte verkade bra med mutanten.
Men jag kan tänka mig att man får lite mer för pengarna om man lägger dem på en pioneer.

nja endast en tyvärr. det är det som är så synd. men varför använda både 6x9 och bas?

147 Inlägg
6 april 2009
nja endast en tyvärr. det är det som är så synd. men varför använda både 6x9 och bas?

Nja, jag vet inte riktigt, men vill ändå ha möjligheten att använda två slutsteg. Om jag skulle vilja koppla framsystemet på ett eller så. Annars kommer jag bara ångra efteråt att jag inte köpte en bättre wink.
Har hittat en annan stereo på netonnet nu. Tycker att den uppfyller mina krav. Sony CDX-GT430 heter den. http://www.netonnet.se/item.asp?iid=185 … Row3Center
Är det någon som har några erfarenheter av den enheten? Eller på annat sätt kan uttala sig om den?

2 914 Inlägg
6 april 2009
har en polare som har en sony. vet inte vad det är för en sony, men han gnäller då inte på den smile
ett tips är att ha 6.5 eller 5.25 i hatthyllan sen en bas. tycker det går spela högre med mina 5" istället för med 6x9

Sök