sen bara för du klara besikt så betyder det inte att det är lagligt:P
Nej abslout inte, vad besiktningen säger skiter polisen blanka fan i! Blev iofs stoppad flertalet ggr med min gamla bil och inte ett ord om toningen ibland ska man ha tur
Skulle nog om du inte pallar en ombesikting byta rutor eller ta bort toningen på rutorna. För det är beroende på vilken besiktingsman du får. Vissa tänker inte ens på det (kan vara åldersrelaterat) och andra ser det på kilometers håll.....
med tanke på vilken tonings grad du har så e det ganska ögonfallande ......
så jag tror nog på att du kommer att få om besikning på dom rutorna .... det enda å göra e att ta ur dom ur dörrarna eller skaffa ett par bes rutor det gjorde jag efter jag försökte med s60tin med solfilm på fämre sido rutorna med ganska tunfilm.
ingen som provat old skool viset och blanda klarlack och blanksvart 50/50 och lacka rutorna sen kört bes? jag hade kanske tänkt prova detta, då min bil är -65 årsm. så kanske de går igenom om man säger att de är fabrikstonat, det de finns ju ingen film man kan ta bort iallafall.
dra ner elhissarna och dra ut säkringen och intyga att rutorna inte går att få upp + att du aldrig skulle komma på tanken att tona rutorna fram. vet ej:D kan funka?
Suck.. Ytterliggare en sån här jädra meningslös tråd om dessa eviga framrutestoningen.. Har SÖK knappen försvunnit igen? Samma skitsnack varje gång om att man ska dra ur säkring, ta bort veven, ta bort rutan helt.. bla bla bla
dra ner elhissarna och dra ut säkringen och intyga att rutorna inte går att få upp + att du aldrig skulle komma på tanken att tona rutorna fram. vet ej:D kan funka?
Tror t o m bilprovningen har säkringar liggandes..dom är helt vanliga människor som oss, vare sig dummare eller bättre..
...eller köp tjockare solfilm som bara är att dra av/peta loss. ...och så jobbigt är det väl inte att tona om rutorna om man väldigt gärna vill köra med tonat?
skulle Inte testa med nedvevat/mormor/"hope and pray" etc och riskera att få en 2:a... 2:or ger minus i pappren och vid försäljning, bättre att go safe och gå igenom blankt
...eller köp tjockare solfilm som bara är att dra av/peta loss. ...och så jobbigt är det väl inte att tona om rutorna om man väldigt gärna vill köra med tonat?
skulle Inte testa med nedvevat/mormor/"hope and pray" etc och riskera att få en 2:a... 2:or ger minus i pappren och vid försäljning, bättre att go safe och gå igenom blankt
om man får en 2:a. ge fan i bes inom en månad. sen fixar du allt. å gör nybes. så syns de inte i papprena. fult knep, men funkar