2293
Sök

Dags för besiktning! hur gör ni med Toningen på framdörrarna?

OEM <3
6 957 Inlägg
20 mars 2009
På min gamla bil så gick den igenom besiktningen med toning fram.
Rutorna var då helt upphissade, tänkte inte ens tanken på att "fuska" mig igenom.

Tror det är tillfälligheter som spelar in lite oxå, å vart man besiktigar, jag hade tur!

OEM <3

Elektriker
1 138 Inlägg
20 mars 2009
sen bara för du klara besikt så betyder det inte att det är lagligt:P

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

OEM <3
6 957 Inlägg
21 mars 2009
daajvid skrev:
sen bara för du klara besikt så betyder det inte att det är lagligt:P

Nej abslout inte, vad besiktningen säger skiter polisen blanka fan i!
Blev iofs stoppad flertalet ggr med min gamla bil och inte ett ord om toningen tongue ibland ska man ha
tur tongue

OEM <3

82 Inlägg
21 mars 2009
Skulle nog om du inte pallar en ombesikting byta rutor eller ta bort toningen på rutorna. För det är beroende på vilken besiktingsman du får. Vissa tänker inte ens på det (kan vara åldersrelaterat) och andra ser det på kilometers håll.....

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
21 mars 2009
cool  med tanke på vilken tonings grad du har så e det ganska ögonfallande ......

https://www1.garaget.org/archive/14/13613/75828/75828-1048970.jpg

så jag tror nog på att du kommer att få om besikning på dom rutorna .... det enda å göra e att
ta ur dom ur dörrarna eller skaffa ett par bes rutor det gjorde jag efter jag försökte med s60tin
med solfilm på fämre sido rutorna med ganska tunfilm.

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Avstängd
1 714 Inlägg
21 mars 2009
ingen som provat old skool viset och blanda klarlack och blanksvart 50/50 och lacka rutorna sen kört bes?
jag hade kanske tänkt prova detta, då min bil är -65 årsm. så kanske de går igenom om man säger att de är fabrikstonat, det de finns ju ingen film man kan ta bort iallafall.

31 Inlägg
21 mars 2009
Har hört att vissa vevar ner rutorna och tar bort veven, finns ingen lag som säger att man måste ha framfutor..

..........

406 Inlägg
21 mars 2009
Hade för mig att sidorutorna fram fick vara tonade men inte framrutan:S

MvH Glenn Wiberg

100 Inlägg
21 mars 2009
dra ner elhissarna och dra ut säkringen och intyga att rutorna inte går att få upp + att du aldrig skulle komma på tanken att tona rutorna fram. vet ej:D kan funka?

865 Inlägg
21 mars 2009
Juline skrev:
Har hört att vissa vevar ner rutorna och tar bort veven, finns ingen lag som säger att man måste ha framfutor..

läs hela tråden så har du redan svar på ditt inlägg...

49 Inlägg
21 mars 2009
min 855:a har bes 3 år irad med tonade framrutor, har inte varit några problem alls:)

3 059 Inlägg
21 mars 2009
Suck..
Ytterliggare en sån här jädra meningslös tråd om dessa eviga framrutestoningen..
Har SÖK knappen försvunnit igen?
Samma skitsnack varje gång om att man ska dra ur säkring, ta bort veven, ta bort rutan helt.. bla bla bla

1 397 Inlägg
22 mars 2009
Jag vill bara visa de här jag hittade på transportstyrelsens hemsida.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … -bilrutor/

kommentarer?

76 Inlägg
22 mars 2009
Det går inte  att  veva  ner rutorna  på besiktningen då dom  lyder  under kontroll i vårat  program!
Rutor tillhör karossen!

cool

Life is like a turbo

OEM <3
6 957 Inlägg
22 mars 2009
doctor_doodle skrev:
dra ner elhissarna och dra ut säkringen och intyga att rutorna inte går att få upp + att du aldrig skulle komma på tanken att tona rutorna fram. vet ej:D kan funka?

Tror t o m bilprovningen har säkringar liggandes..dom är helt vanliga människor som oss, vare
sig dummare eller bättre..

OEM <3

Random Hero
4 047 Inlägg
22 mars 2009
skaffa besiktningsrutor

Dog food lid. Backwards

25 Inlägg
22 mars 2009
Köp Solskyddsduk, fästs direkt på rutan. Återanvändbar. skitbilligt på biltema. Bara dra av om någon klagar  smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
22 mars 2009
Följ lagen och kör otonat. Att det ska va så svårt...

neckwomen_88
22 mars 2009
...eller köp tjockare solfilm som bara är att dra av/peta loss. ...och så jobbigt är det väl inte att tona om rutorna om man väldigt gärna vill köra med tonat? 

skulle Inte testa med nedvevat/mormor/"hope and pray" etc och riskera att få en 2:a... 2:or ger minus i pappren och vid försäljning, bättre att go safe och gå igenom blankt smile

3 Inlägg
22 mars 2009
neckwomen_88 skrev:
...eller köp tjockare solfilm som bara är att dra av/peta loss. ...och så jobbigt är det väl inte att tona om rutorna om man väldigt gärna vill köra med tonat? 

skulle Inte testa med nedvevat/mormor/"hope and pray" etc och riskera att få en 2:a... 2:or ger minus i pappren och vid försäljning, bättre att go safe och gå igenom blankt smile

om man får en 2:a. ge fan i bes inom en månad. sen fixar du allt. å gör nybes. så syns de inte i papprena. fult knep, men funkar smile

Sök