2838
Sök

Någon som vet vad en temperatursensor gör för nytta?

55 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
har en mercedes benz300ce.tog bort temperatursensorn för bränsleinsprutningen och såg att den var bränd,beställde en ny nu,men vet någon vad den gör för nytta EXAKT ? är lite nyfiken smile

8 253 Inlägg
20 mars 2009
Beror lite på vad tempsensorn sitter, men sitter den i motorn så håller den koll på temperaturen på kylvattnet för att veta när den ska snåla ner blandningen, Vid kallstart så får motorn mer bränsle än när den är varm.

Sitter den i insuget så mäter den temperturen på luften som är på väg in i motorn för att hjälpa till att räkna ut hur mycket bränsle som behövs

55 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
okej,den sitter på insuget.kan det vara därför bilen dör ibland när jag stannar till? den går ner på 3-400varv och sekunden efter så dör den bara,kan den sensorn ha något att göra med detta?

Arg Snickare
875 Inlägg
20 mars 2009
jaymjay skrev:
okej,den sitter på insuget.kan det vara därför bilen dör ibland när jag stannar till? den går ner på 3-400varv och sekunden efter så dör den bara,kan den sensorn ha något att göra med detta?

kan ju vara dålig tomgångsmotor också. om den går upp o ner i varv när du står stil.
eller så kan det vara rotor, fördelare tändstift som behöver bytas.

55 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
den vandrar inte upp och ner när jag står stilla,då ligger den på 8-900varv,mennär jag lägger i växelläge såsjunker den till 600varv? (glömde säga att det är en automat)

Sök