Man tycker ju dock att dom mest bogserade bilarna borde vara Volvo, Saab, Volkswagen osv pga att det är de vanligaste bilarna ute på vägarna. Vore ju en jäkla prestigeförlust för de i Sverige mindre märkena om deras bilar bogseras oftare än de vanligare bilarna.
Halv on topic, antal bilar av x bilmärke i trafik i Sverige 2008:
999 131 Volvo 417 654 Volkswagen 366 768 Saab
Ford, Toyota, Audi, Opel, Renault, Peugeot, Mercedes-Benz, BMW och Skoda – alla med över 100 000 bilar i trafik.
Eftersom jag kör bärgare lite då och då så har man ju lärt sig... Så fort volvo släpper en ny modell så är det div. elektronikfel, nyckelfel, startproblem m.m., saabar får man hämta en varm sommardag (en helg vart det 9 stycken för chefen) det är väl det jag kommer på nu iaf...
vad jag sätt mest är helt klart Saab 9-5 otroligt vanliga att se efter vägarna sen står det mycket gammalt skrot efter vägarna fast det är nog mer ägarna det hänger på än bilarna så som gamla 740 gamla saabar toyotor osv
men på en dag såg jag 3st trasiga saab 9-5 på E20
för några veckor sen så var det en farbror som tankade sin 9-5 efter det fick han inte igång bilen slutade med att jag och en polare hjälpte dom hem med bilen
saab och volvo borde vara dom vanligaste bilarna eftersom det finns mest av dom fast jag ser mest saabar som står om det är för att jag är så förbannat skadeglad när folk är klantiga och köper saab eller om det är någon annan orsak som gör att jag ser dom vet jag ej
men kör åtminstånde 20mil om dagen minst så man ser en del då