3281
Sök

Bromsen blir tvärstum...

40 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
hej!

har en saab 9000 aero, igår när jag var ute o körde så gick d inte o trampa på bromspedalen... den var tvärstum, men gick till sig efter en stund... men så en stund senare så vart d samma sak igen hmm nån som vet vad d kan vara för fel?

1 291 Inlägg
21 mars 2009
Tvärstum som att du inte kan bromsa eller bara att det går att pedalen blir tungtrampad?
kan ju vara servon som jävlas.

40 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
jo den blir typ tvärstum, går knappt o bromsa... men om jag trampar riktigt hårt så tar bromsen lite, sen släpper det

3 714 Inlägg
23 mars 2009
Vaccumslang?? eller kass huvudbromscylinder

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 488 Inlägg
23 mars 2009
Det där fenomenet är vanligt när bromscylindern är på G att ge sig.

40 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
itouch skrev:
Det där fenomenet är vanligt när bromscylindern är på G att ge sig.

ok, men ska inte bromspedalen gå i golvet när den har pajjat eller?

283 Inlägg
24 mars 2009
när själva bromsaran pajar så åker pedalen i golvet, men när bromsservon krånglar så blir pedalen sjukt trög och kan va svårt att bromsa..smile

...

40 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
megastreetracer skrev:
när själva bromsaran pajar så åker pedalen i golvet, men när bromsservon krånglar så blir pedalen sjukt trög och kan va svårt att bromsa..smile

ok, tackar... då får man ta sig en titt på den

527 Inlägg
24 mars 2009
Om du har abs så kan det vara fel på nåt av kranshjulen så det blir fel avstånd mellan "kuggarna", då kan styrdonet få för sig att bromsarna är på väg att låsa sig och och då går det inte att öka bromstrycket. Men som sagt, det är troligt att bromservon krånglar så börja med att kolla vacuumslangarna.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

Sök