3138
Sök

Kamremmen slagit sönder halva motorn, (trodde jag, kamremmen är hel, läs första inlägget)

+Uppfinnare+
643 Inlägg
23 mars 2009
#21
Har du undersökt hur illa det är då?? kanske har klarat sig hyfsat, värt att kolla upp iaf smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

NissanMotorsport
23 mars 2009
Trådstartare
#22
Evil_90 skrev:
Har du undersökt hur illa det är då?? kanske har klarat sig hyfsat, värt att kolla upp iaf smile

Näe, den står nere vid vägen, tänkte bogsera upp han till vårat hus först när snön smält lite i backen smile en kika lite.. men det måste ju va allvarligt då det tickade som fan i motorn, alt snabbare och snabbare, sen la den av.. sen var det olja överallt i motorutrymmet smile men ska kolla sen

huh?
10 427 Inlägg
23 mars 2009
#23
Du får nog räkna med c:a 6000kr för kamrems och balansaxelremsbyte inklusive alla spännare på Volvoverkstad.

Bara grejerna kostar runt 3000kr.


NissanMotorsport
30 mars 2009
Trådstartare
#24
Någon som vet va felet kan vara? läs första inlägget! smile

21 761 Inlägg
30 mars 2009
#25
Har du kollat så att allting rör sig som det ska när du kör på startmotorn?
Kamaxeln tex, snurrar den?

NissanMotorsport
30 mars 2009
Trådstartare
#26
Drönirettab skrev:
Har du kollat så att allting rör sig som det ska när du kör på startmotorn?
Kamaxeln tex, snurrar den?

allt snurrar som det ska ja, men som sagt, känns som man försöker starta en elbil.. svårt att förklara ljud, men ingen komprision alls låter det som.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
30 mars 2009
#27
Kan nu vara så att du har haft oturen och haft sönder varje kolvring, tror du har en motor renovering framför dig.

Lev livet, det kan ta slut fort

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 mars 2009
#28
Du har inte lyckats göra mos av en kolv ??

Jag small en kolv på väg till jobbet en kylig morgon (var sen så jag drog på som ett as utan att varmköra plus att jag hade ren 95-oktan i tanken). Och då betedde bilen sig likadant, det började knacka högre och högre men det gick att köra.

Körde in till vägkanten och där stod motorn igång någon minut innan den självdog och sen gick den inte att starta mer utan man hörde bara att starten malde på utan att något hände.


Har du kollat upp mer exakt var det läcker olja ??

Är det väldigt långt ner så har kanske tex en trasig kolv i sumpen slagit sönder någon del av blocket så att det pissar ut olja ?
Senast redigerat av TBOC_Razor (30 mars 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 714 Inlägg
30 mars 2009
#30
Låter som krökta ventiler tyvärr...

Om motorn går runt utan motstånd så är nog fallet så

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Volvoskadad
6 017 Inlägg
30 mars 2009
#31
bollen1986 skrev:
Låter som krökta ventiler tyvärr...

Om motorn går runt utan motstånd så är nog fallet så

Ja det har du rätt i.

Jonas

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
30 mars 2009
#32
Med tanke på att den bara snurrar runt utan motstånd så är det nog som någon annan sa krökta ventiler faktiskt.
Brukar bete sig på de viset då.

/Påsen

PÅSEN RACING

NissanMotorsport
30 mars 2009
Trådstartare
#33
bollen1986 skrev:
Låter som krökta ventiler tyvärr...

Om motorn går runt utan motstånd så är nog fallet så

hm okej, så man ska alltså inte börja hurra för mycket då? blir och byta topp ändå om det är så?

och hur ser om man det är krökta ventiler?
Senast redigerat av MIG1408 (30 mars 2009)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
30 mars 2009
#34
MIG1408 skrev:
bollen1986 skrev:
Låter som krökta ventiler tyvärr...

Om motorn går runt utan motstånd så är nog fallet så

hm okej, så man ska alltså inte börja hurra för mycket då? blir och byta topp ändå om det är så?

och hur ser om man det är krökta ventiler?

Bästa är ju att lyfta toppen och glo däri och se vad som är galet.

Jonas


Sök