Nu har jag lurat er alla
Idag kollade jag lite, och tamefan så var det inte kamremmen som hade gått av, alla ventiler är hela, lutar nog mest åt toppackningen, men ändå inte..
De som hände var att jag åkte i ca 70, bilen börja koka, märkte det eftersom det inte kom någon värme ur fläkten.. så svängde av motorvägen och låg i ca 70 tänkte hitta en lämplig plats.. men då börja motorn knacka, snabbare och snabbare tror ja, sen dog den helt, den tvärstanna inte, det gick att rulla in på väggrenen.. öppnade motorhuven och va lite olja mot torpedväggen, och de mesta av oljan sen rann ur sakta, men öppnade ventilkåpan och kika idag, alla ventiler är hela och finns lite olja kvar..
men när man försöker starta så finns det ingen komprision (stavning?) alls, låter som en elbil som man försöker starta ungefär.. så rinner det ur olja samtidigt ur motorn, nånstans nere..
men bilen ska väl inte bara lägga av och knacka om det är toppackningen bara heller? kan kamremmen bara ha hoppat över ett steg? no idea
och många tack till Volvo_Mannen här på garaget som kände igen bilen och stanna till för att hjälpa!
Så var det ju jävligt kul att sitta och köra i 70 km/h i 24 mil också..