3564
Sök

Någon som fått sin Deklartion ännu ? Hörde dem börja skicka ut dem nu den 19/3

Elektriker
1 138 Inlägg
25 mars 2009
hamna minus.. suck...

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

CNC-Operatör
90 Inlägg
25 mars 2009
Torlejf skrev:
Sandraah skrev:
Sjukt hur i saten lyckas ni få tillbaka såååå mkt? Och stackarn som låg så många nollor i minus? hur lyckas man? Förra året fick ja bara runt 1000kr så därför blev ju automatiskt min fråga HUR LYCKAS NI??? //Sandra

Att man ligger extremt mycket minus och att man får betala in massa pengar har att göra med att man har företag. smile Oftast iaf.

Man kan ha räknat på tok för lite skatt under året och då får man betala en klumpsumma istället.
Detta är sånt man har koll på smile

Mvh. David.

Känns ju som att man borde ha bättre koll på företagsekonomin än så dära.....
Tråkit med sååå pass stora summor...

//Sandraah

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 mars 2009
3600kr tillbaka, inte mycket men bättre än att inte få nåt eller kvarskatt

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 mars 2009
Weiii, 5300!

Blir väl att laga rosthålet! om det inte är fixat innan dess!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 mars 2009
Sandraah skrev:
Torlejf skrev:
Sandraah skrev:
Sjukt hur i saten lyckas ni få tillbaka såååå mkt? Och stackarn som låg så många nollor i minus? hur lyckas man? Förra året fick ja bara runt 1000kr så därför blev ju automatiskt min fråga HUR LYCKAS NI??? //Sandra

Att man ligger extremt mycket minus och att man får betala in massa pengar har att göra med att man har företag. smile Oftast iaf.

Man kan ha räknat på tok för lite skatt under året och då får man betala en klumpsumma istället.

Mvh. David.

Behöver inte vara dålig koll.

Bla periodiseringsfonder som du kan ha upp till 6år och 30% av vinsten.

Säg att du gör en vinst på 300.000:- och du lägger över 90.000:- i periodiseringsfonden oskattade så lägger du in "sparade" pengarna i vettigt projekt och sen plockar du ut och beskattar dem när det passar.
Efter något år kan det lätt bli en extra årslön som ska beskattas på ett bräde.

Man ska väl utnyttja allt som går.

Sen är det ofta en bieffekt att det blir restskatt när det går bra. Orka skicka preliminärskattansökan flera ggr om året.

Om man som en annan har nästan 0 i utgående moms och väldigt varierat jobb med framförhållning på dag till dag så skiljer det endel när månadslön kan variera mellan 0 och 50.000:- och hälften ska in till skatteverket.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

52 Inlägg
25 mars 2009
vilken ska ja gå in på om ja vill se hur mkt ja får tillbaka/betala?

Bl0mberg

1337
1 343 Inlägg
25 mars 2009
mest skit tycker jag!

I'm not a fighter, I'm a lover!

huh?
10 427 Inlägg
25 mars 2009
Bl0mberg skrev:
vilken ska ja gå in på om ja vill se hur mkt ja får tillbaka/betala?

Skattebesked men det funkar uselt just nu, alternativt inte alls wink

Försökt logga in sen igår, men Skatteverket har väl strypt tjänsten. roll

52 Inlägg
25 mars 2009
det funkar nu

Bl0mberg

huh?
10 427 Inlägg
25 mars 2009
Bl0mberg skrev:
det funkar nu

Jaså?

Kanske bara har otur då.

Möts hela tiden av:

"Ett meddelande från e-tjänsten Skattebesked:
Tjänsten kan inte ta emot nya användare just nu. Var vänlig försök senare.

Edit: Nu funkade det! big_smile
Senast redigerat av steifan (25 mars 2009)

huh?
10 427 Inlägg
25 mars 2009
(Summa inbetald skatt - avdrag) - summa slutlig skatt = skatteåterbäring

För mig blir det 32338kr, kan det stämma? tongue

Edit:
På deklarationen står det iofs 8875kr, verkar rimligare.
Senast redigerat av steifan (25 mars 2009)

8 883 Inlägg
25 mars 2009
Martin 9-3 skrev:
Sandraah skrev:
Torlejf skrev:

Mvh. David.

Behöver inte vara dålig koll.

Bla periodiseringsfonder som du kan ha upp till 6år och 30% av vinsten.

Säg att du gör en vinst på 300.000:- och du lägger över 90.000:- i periodiseringsfonden oskattade så lägger du in "sparade" pengarna i vettigt projekt och sen plockar du ut och beskattar dem när det passar.
Efter något år kan det lätt bli en extra årslön som ska beskattas på ett bräde.

Man ska väl utnyttja allt som går.

Sen är det ofta en bieffekt att det blir restskatt när det går bra. Orka skicka preliminärskattansökan flera ggr om året.

Om man som en annan har nästan 0 i utgående moms och väldigt varierat jobb med framförhållning på dag till dag så skiljer det endel när månadslön kan variera mellan 0 och 50.000:- och hälften ska in till skatteverket.

Precis, fick en rest på 27k i år.

Fotograf på tierpidag.se

5 Inlägg
25 mars 2009
gå ur kyrkan så får ni tillbaka mer på skatten, med min lön gör de ca:3000 per år dom pengarna kan ja har mycket roligare för.....mvh J

667 Inlägg
25 mars 2009
vad skönt och få tillbaka pengar tror hoppas på att jag går + minus 0 förra året fick jag tillbaka 34kr:D som jag inte fick man måste tydligen få mer än 50kr:Dheeh

OEM <3
6 957 Inlägg
25 mars 2009
Har inte fått mitt papper än, dyker väl upp vilken dag som helst smile

OEM <3

Meister
6 763 Inlägg
25 mars 2009
Ska bli kul att se hur illa det är. Men de är ju inte roligt när man kollar på lönelapparna men de är ju traktamenten och resepengar som ska räknas bort. De är första gången så de kan ju bli kul att se hur fan de går till

1 397 Inlägg
25 mars 2009
Jag får tillbaka 8000 smile alltid kul smile blir nog coilovers till sommaren då ;D

Distributionselektriker
222 Inlägg
25 mars 2009
man ska ju hämna så nära 0kr som möjligt ( om man inte har resersättning och andra avdrag såsom lån osv)

tänk er tanken att ni ska få tillbaka 6000,

tagit de kr varje månad som man betalar för mycket (500kr) och satt in de på fonder eller aktier,, kanske ni hade gjort en vinst på de 7000kr i stället för att staten ska hålla på de pengarna när ni kan få ränta eller göra vinst på via fonder och aktier..

Fisketokig
2 997 Inlägg
26 mars 2009
S60R_Chrille skrev:
man ska ju hämna så nära 0kr som möjligt ( om man inte har resersättning och andra avdrag såsom lån osv)

tänk er tanken att ni ska få tillbaka 6000,

tagit de kr varje månad som man betalar för mycket (500kr) och satt in de på fonder eller aktier,, kanske ni hade gjort en vinst på de 7000kr i stället för att staten ska hålla på de pengarna när ni kan få ränta eller göra vinst på via fonder och aktier..

Det är faktiskt väldigt smart med tanke på hur svenskarna fungerar.

De 500 i månaden ser inte en vanlig svensson när de är utspridd men om han eller hon helt plötsligt får in några tusenlappar extra så är det kung i baren-tema och det ska genast köpas både det ena och det andra.

Att låta arbetsgivaren dra några extra procent i skatt är ett starkt bevis att de inte kan hålla i pengar själva. Skulle de stå med 10.000 i rest så skulle det kännas som rejält bakslag och det skulle nog bli problem för de flesta trots att de har fått exakt lika många kronor utslaget på året.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

542 Inlägg
26 mars 2009
fick tillbaka 6500 i år. bättre än inget smile

Sök