Efter ha totallessnat på allt som har med bilar att göra insåg jag att man måste ha en bruksbil, det gick inte att säga nej till denna.. Jag fick den så billigt att jag nästan skämdes när jag betalade.
Köpte den obesiktigad och där var endel tråkiga 2or men det löste sig snabbt och billigt (tack till folket som sålde delar istortsett gratis till mig!).
Det sitter adaptergrenrör som Gyldmark har byggt och en liten 14T utan IC, 535LMM och M3-spridare. Effektmål ca 250hk (tanken är 0,6bar). Målet är köra mer skruva mindre! (yeah right)..
Efter att ha krupit runt bilen på besiktningen insåg jag att detta är en högst ovanligt fräsch E30 så nu spårar det ur litegrann men än så länge är det under kontroll.
Finns inte många spår av den klassiska rosten trots 22k-mil och import. T.o.m domkraftsfästena är intakta, inga rostiga skärmkanter eller upprostade innerskärmar bak, inte 15x15cm stora hål framme vid fötterna..
Chassiet blir helt nytt, allting är precis tokslut dämparna var fulla med vatten och bussningarna såg inte vackra ut. Nya GKdämpare/fjädrar är påväg hem.
Delrin till bakrelänkarm-farm, bärarmar-bak, diffbussning, nya orginal silentblock, alla spindelleder fram blir nya orginal.
Bakbalken kommer jag bygga om som jag gjorde på den förra (för 0camber).
Satt en svetsad 320diff på nu men den har bytts ut mot en lamelldiffad 320is diff.
Fjäderbenstag fram+bak är påväg hem.
Sjögren ska få lägga en hellack då den är rätt dassig i lacken nu.
Har lämnat bort mina Borbet T 16x9" på vitpulverlack, de bör bli klara i veckan.
Diurhuus ska få tona rutorna runtom efter Elmia, blir ca 15% röktoning.
Min Mussepiggstol har redan fått komma in i coupén och glasfiberstolen till passageraren ska ta plats den med. Ny Momo-moccaratt och nav är påväg hem (för en aktiv körstil).