Kapade/borrade brickor idag som skall svetas på bakbryggan för att ändra cambervinkeln bak som är helt kass när man sänker en e30. Puttade i silentblock bussningarna också. Igår pressade vi spindellederna i bärmarmarna fram. Uleskog måste svarva till nya bärarmsbussningar i delrin till mig bak (vägra ge 995kr för 4st) så det ligger lite på hans bord att hinna det, han stoppar i motor i sin s2a idag så förhoppningsvis i början av nästa vecka.
Var ute och tog i så jag kräktes med E34 turbon jag bytte till mig för några dagar sen, fyfan va rolig den är laddar bara 0,5 på en m50b20 men de skjuter på bra ändå och går att drifta hur lätt som helst med full bil och diffen bromsar alltid upp... Sååå jävla kul! Tur man har något roligt att fördriva tiden med medans e30 renoveras. Litet meningslöst filmklipp på hur det knuffar på: http://www.gatfilmer.com/film/252/520_E34_turbo.html Och för att slippa massa gnäll och dumma frågor så är anledningen till att jag bytte till mig den att jag blev av med båda e30karosserna och en liten summa pengar, grannarna var rätt ledsna när det stod 4bilar på tomten i ett samhälle :mrgreen:
Idag har det labbats med E34an, den har inte gått på låglast som den ska så Mac kom ner och vi felsökte endel. Tillslut upptäckte vi att tätbrickan i dumpventilen hade gått sönder så dumpen låg alltid öppen. Sen är det ju öppen dumpventil så vi drog ut vacuumslangen och direkt gick bilen 200% bättre, så det blir att bygga om till återcirkulerande efter LMM (fattar inte vad han som byggde tänkte på). Sen måste LMM byggas om då den sitter direkt framför turbon nu och det blir troligtvis konstiga virvlar som gör att den läser av fel så det måste fixas.
Byggde om min bredbandslambda så den är universal nu, eftersom man har två bilar och fler som gärna lånar den så vart det bäst så.. Tog en gammal kartong från en klmätare och massa eltejp (haha).. Duger gott.
Och en bild på bäramarna med nya leder/krängningshämmarstag. Näst på listan är delrinbussningarna längst bak på armen lägger på dem på torsdag troligen.
Fick tillbaka mina fälgar med påkrängda däck idag. Kommer bli så nice på bilen, om jag bara kunde få hem dämparna och Uleskog hinner svarva till bussningarna så man får dregla lite!!
Fick tillbaka mina fälgar med påkrängda däck idag. Kommer bli så nice på bilen, om jag bara kunde få hem dämparna och Uleskog hinner svarva till bussningarna så man får dregla lite!!
Fick tillbaka mina fälgar med påkrängda däck idag. Kommer bli så nice på bilen, om jag bara kunde få hem dämparna och Uleskog hinner svarva till bussningarna så man får dregla lite!!
Fick tillbaka mina fälgar med påkrängda däck idag. Kommer bli så nice på bilen, om jag bara kunde få hem dämparna och Uleskog hinner svarva till bussningarna så man får dregla lite!!
Mailade och frågade var mina dämpare/fjädrar höll hus, var 14dagar sen jag beställde.. Då hade de glömt maila mig och fråga exakt modell.. SUCK! Men nu är de skickade iallafall..
La även in en beställning ikväll på att göra bilen ännu lite snyggare..
Fick ditsvetsat ett lambdauttag för bredbandslambdan på e34an idag, avgaset satt som en jävel tog 30min att få loss det under bilen svetten bara sprutade i sommarvärmen! Men skam den som ger sig.
Lyckades få igång bredbandslambdan också och AFR 10.0 på tomgång är väl sådär va trots 43psi utan vacuum (3kg) så fekzen måste ligga på hög spridartid i sin mappning, jag trök te på gasen och då bottnade mätaren (afr 7.5) så fett går den allt. Gött att man har lite mer koll på vad som händer nu, ska se om jag inte orkar fixa dit avgastempen också.. Är ju rätt snabbt gjort om man hittar en lös gänga att köpa, tror lokala hydraulikfirman har 1/8npt svetsmuffar så ska kolla det på Måndag..
Nej det är inte jag som svetsat mer än uttaget, och nej jag är inte licensvetsare :mrgreen:
Ska man verkligen ha lambdan ända där uppe? Läst nånstans att bredbandaren ska sitta minst 48cm(?) från turbon.
Ska man vara petig så ska man väl läsa av precis innan katten, antar att det är turbulens ifrån turbo man tänker på då. Samt att det är varma avgaser så sonden dör rätt snabbt. Jag satte den där för att det är enkelt att komma åt och flytta den där då jag bara använder den en kort tid.
OBS! Var noga med att läsa igenom manualen före installation! - Sonden måste monteras minst 18" (45cm) från turbon - Sonden måste monteras över horisontellt läge. - Sonden får inte sitta monterad utan spänning från mätaren
Sonden kommer vid felaktig montering att sota sönder.