Det har inte hänt överdrivet mycket, har väntat på bakvagnsbussningar i ca en månad nu, första uppsättningen blev ju fel och nu har posten slarvat bort de nya riktiga.. Alltid ska posten krångla när man väl behöver sakerna, har köpt fler saker av samma säljare så jag litar på att de är skickade förra fredagen..
Jag har försökt få lite gjort iallafall, Johan var här och tonade rutorna i Söndags, runtom, blev helsjyrre, svårt att återge på bild dock.. 20% toning så det är inte speciellt mörkt innifrån, vilket är bra när man ska glida nattvarv :mrgreen:
Har byggt om spjället, pluggat alla in/utgångar eftersom det nu ska överladdas. Borrade och gängade upp ett hål för nippel till vacuum bromsservo på insuget, kommer spänna spjället istället för att köra med tomgångsmotorn jag planerar inte att krypa runt på en massa parkeringar ändå.
Håller även på och byter spridare, idioten jag köpte bilen av sa att det fanns stora spridare men det visade sig vara 173cc och det räcker ju inte på långa vägar till etanol så nu har jag jagat tag på volvo 850-turbospridare som ligger på 310cc, så går jag ner lite i soppatryck istället.
Byggde ihop tryckröret iförrgår, håller på och slipar ner svetsarna då röret ska lackas svart, planen är att coata grenrör/avgashus svart också, samt svarta siliconslangar så blir det nog bra tror jag.
Så det börjar ta sig, såfort jag får bussningarna så sitter bakvagnen på plats samma kväll, spridarna snor jag från 520n sålänge så jag får ihop e30n tills Emmaboda den 16e. Hinka på insug och koppla allt, dit med tryckrör osv. Oljehuset skall vridas lite på turbon. En 12mm slang måste fixas till bromsservot, en returslang skall också fixas, bredbandslamdan skall flyttas över sen blir det till ut och försöka få den att gå hyffsat eventuellt blir det att åka till Mattsson och justera tändningen, ska backa den lite på fördelaren så hoppas jag det ska funka ok, är lite rädd för att köra utan icn och så arg tändning som det är orginal finns stor risk att det kommer spika men man får förbereda sig med bonn-knacksensor alã kopparrör och hundskål:P