3747
Sök

Hur kan man dölja chiptrim??

4 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
#1
Har en audi 1.8t -98 som jag chippat och går skitbra men problemet är att den ska in på service i mitten av april och då vill jag inte att det ska upptäckas att den är chippad (pga. personliga skäl).

Finns det några bra trick för att dölja chippningen? Vet att koppla bort magnetventilen funkar men den kopplas ju i vid servicen, behöver något som kan dölja chippningen så om det provkörs efter servicen så ska den gå som original.

Är detta möjligt?

Random Hero
4 047 Inlägg
22 mars 2009
#2
säg bara åt dom att du själv ska stå för provkörningen, lr at dom inte för ta en provrunda

Dog food lid. Backwards

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
22 mars 2009
#3
ladda_ skrev:
Har en audi 1.8t -98 som jag chippat och går skitbra men problemet är att den ska in på service i mitten av april och då vill jag inte att det ska upptäckas att den är chippad (pga. personliga skäl).

Finns det några bra trick för att dölja chippningen? Vet att koppla bort magnetventilen funkar men den kopplas ju i vid servicen, behöver något som kan dölja chippningen så om det provkörs efter servicen så ska den gå som original.

Är detta möjligt?

Haha ! Har du trimmat föräldrarnas bil ? Annars kan det inte finnas ''personliga skäl '' som gör att det inte får synas . lol

Schipperke rules !

Distributionselektriker
222 Inlägg
22 mars 2009
#4
Schipperke-owner skrev:
ladda_ skrev:
Har en audi 1.8t -98 som jag chippat och går skitbra men problemet är att den ska in på service i mitten av april och då vill jag inte att det ska upptäckas att den är chippad (pga. personliga skäl).

Finns det några bra trick för att dölja chippningen? Vet att koppla bort magnetventilen funkar men den kopplas ju i vid servicen, behöver något som kan dölja chippningen så om det provkörs efter servicen så ska den gå som original.

Är detta möjligt?

Haha ! Har du trimmat föräldrarnas bil ? Annars kan det inte finnas ''personliga skäl '' som gör att det inte får synas . lol

hehe lol lol


4 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
#5
Schipperke-owner skrev:
ladda_ skrev:
Har en audi 1.8t -98 som jag chippat och går skitbra men problemet är att den ska in på service i mitten av april och då vill jag inte att det ska upptäckas att den är chippad (pga. personliga skäl).

Finns det några bra trick för att dölja chippningen? Vet att koppla bort magnetventilen funkar men den kopplas ju i vid servicen, behöver något som kan dölja chippningen så om det provkörs efter servicen så ska den gå som original.

Är detta möjligt?

Haha ! Har du trimmat föräldrarnas bil ? Annars kan det inte finnas ''personliga skäl '' som gör att det inte får synas . lol

Nja inte direkt, men det är däråt iaf så vore bra att få lite tips om det finns något man kan göra för att inte chippningen ska synas.

Någon som har något som kan dölja det???

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 mars 2009
#6
Vad skulle verkstaden upptäcka som inte övriga förare upptäcker? bilen har ju turbo och går således rätt bra, inget konstigt i det.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
22 mars 2009
#7
Du har ju inga garantier kvar på bilen så du behöver ju inte dölja att den är chippad. Men nej det går inte att dölja utan att du byter till en orginal styrbox. Ska den bara servas så bryr dom sig inte om motoreffekten.

498 Inlägg
22 mars 2009
#8
Skulle varit som man gjorde med mopparna. Man satte på en blackbox som kopplade till cdi:n boxen så man ströp tändningen hahah big_smile

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
22 mars 2009
#9
SLG skrev:
Skulle varit som man gjorde med mopparna. Man satte på en blackbox som kopplade till cdi:n boxen så man ströp tändningen hahah big_smile

lite offtopic:

det där var ju rena grekiskan, hört talas om ställbart munstycke, borra ur pluggen och jacka kolven?

man börjar bli för gammal... neutral


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 mars 2009
#10
varför dölja nått på en gammal bil? en sak om den hade vart sprillans ny och om man ändrar nått sumpar man garantin men de är ju en helt annan sak


191 Inlägg
23 mars 2009
#11
wgstaget kanske? är väl inte superbra tror jag men de ska ju ge sämre ladd och om du verkligen inte vill att de ska synas så kan de vara värt, men håll koll hur mycket du skruva

mvh

Man måste våga dö för att kunna leva

Random Hero
4 047 Inlägg
23 mars 2009
#12
SLG skrev:
Skulle varit som man gjorde med mopparna. Man satte på en blackbox som kopplade till cdi:n boxen så man ströp tändningen hahah big_smile

varvtalsregulator va ju rena drömmen o ha på moppe big_smile fast de funka aldrig när polisen kom:P

Dog food lid. Backwards

224 Inlägg
24 mars 2009
#13
Hahahaha

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 mars 2009
#14
Plocka loss slangen/hålet som går mellan MV och fria luften/insug innan turbon. Plugga slangen/hålet på lämpligt sätt så kommer den att gå på grundladdtryck men inte varna för att magnetventilen är trasig.
Skulle den nu gå lite för slött på grundladdtryck kan du göra ett litet hål i pluggen så höjs laddtrycket lite.

Omvänd pystrimming ungfär...
Om datorn varnar för att laddtrycket är för lågt får någon som vet mer om VAG svara på. Borde inte göra det på en så gammal bil...

EDIT: Är nyfiken på varför det inte får märkas på service jag med...
Senast redigerat av bumpe (24 mars 2009)


4 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#15
bumpe skrev:
Plocka loss slangen/hålet som går mellan MV och fria luften/insug innan turbon. Plugga slangen/hålet på lämpligt sätt så kommer den att gå på grundladdtryck men inte varna för att magnetventilen är trasig.
Skulle den nu gå lite för slött på grundladdtryck kan du göra ett litet hål i pluggen så höjs laddtrycket lite.

Omvänd pystrimming ungfär...
Om datorn varnar för att laddtrycket är för lågt får någon som vet mer om VAG svara på. Borde inte göra det på en så gammal bil...

EDIT: Är nyfiken på varför det inte får märkas på service jag med...

Vad menar du med MV ??

Det får helst inte synas på service eftersom ja, mina föräldrar inte vill att jag ska chippa och tar säkert tillfället i akt att se till att de möjligen kollar efter chippning alternativt provkör det direkt innan eller direkt efter service... det är mitt problem.... sad

979 Inlägg
25 mars 2009
#16
Solstice skrev:
SLG skrev:
Skulle varit som man gjorde med mopparna. Man satte på en blackbox som kopplade till cdi:n boxen så man ströp tändningen hahah big_smile

lite offtopic:

det där var ju rena grekiskan, hört talas om ställbart munstycke, borra ur pluggen och jacka kolven?

man börjar bli för gammal... neutral

Haha big_smile tekniken utvecklas wink

Hpc

465 Inlägg
25 mars 2009
#17
ladda_ skrev:
bumpe skrev:
Plocka loss slangen/hålet som går mellan MV och fria luften/insug innan turbon. Plugga slangen/hålet på lämpligt sätt så kommer den att gå på grundladdtryck men inte varna för att magnetventilen är trasig.
Skulle den nu gå lite för slött på grundladdtryck kan du göra ett litet hål i pluggen så höjs laddtrycket lite.

Omvänd pystrimming ungfär...
Om datorn varnar för att laddtrycket är för lågt får någon som vet mer om VAG svara på. Borde inte göra det på en så gammal bil...

EDIT: Är nyfiken på varför det inte får märkas på service jag med...

Vad menar du med MV ??

Det får helst inte synas på service eftersom ja, mina föräldrar inte vill att jag ska chippa och tar säkert tillfället i akt att se till att de möjligen kollar efter chippning alternativt provkör det direkt innan eller direkt efter service... det är mitt problem.... sad

tror inte killarna på audi kollar om bilen är  chipad på en enkel service!! så du behöver nog inte oroa dig:P

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 mars 2009
#18
ladda_ skrev:
Vad menar du med MV ??

Det får helst inte synas på service eftersom ja, mina föräldrar inte vill att jag ska chippa och tar säkert tillfället i akt att se till att de möjligen kollar efter chippning alternativt provkör det direkt innan eller direkt efter service... det är mitt problem.... sad

MV betyder magnetventil och har med regleringen av turbotrycket att göra.
Pluggar man en slang sjunker trycket, hur du pluggar den får du lösa på bästa sätt typ träplugg eller något inne i slangen...

laaantz skrev:
tror inte killarna på audi kollar om bilen är  chipad på en enkel service!! så du behöver nog inte oroa dig:P

Dom gör ju inte direkt ett utdrag på vad det är för mjukvaruversion i styrdonet på en service men de märker det garanterat när de provkör!


3 120 Inlägg
Forummoderator
10 576 Inlägg
26 mars 2009
#20
viccoA skrev:
Serva bilen själv så slipper du problemet...

Problemet borde per definition vara löst iom killen är 18år gammal och myndig.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök