3219
Sök

Svårt att byta fjädrar (v70N)???

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
#1
Har köpt en sänkningsatts till min v70N och undrar om det är svårt att byta sj?
Sen har jag hört att det finns något (lager) som brukar bli slut...
Vad kan man köpa det?
Någon som har några tips eller bra att veta?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

18 Inlägg
24 mars 2009
#2
Det är typ som att byta på en s70:). lossa bägge skruvarna i fjäderbenet+kränglänken+styrstaget+lossa drivaxeln sen dom tre övre skruvarna i motorrummet.

Bak är det lite jobbigare.


Det brukar vara fläderbenssätet som alltid ger sig på dom bilarna. Det bästa är att köpa Volvo original. Tror dom vet vad du menar om du frågar dom oxåsmile.


Lycka till

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#3
Jungmalm skrev:
Det är typ som att byta på en s70:). lossa bägge skruvarna i fjäderbenet+kränglänken+styrstaget+lossa drivaxeln sen dom tre övre skruvarna i motorrummet.

Bak är det lite jobbigare.


Det brukar vara fläderbenssätet som alltid ger sig på dom bilarna. Det bästa är att köpa Volvo original. Tror dom vet vad du menar om du frågar dom oxåsmile.


Lycka till
Oki..är det Fjäderbussning du menar eller är det Fjäderbensfäste?
Kollade lite på skruvat.se men hittar inget fjäderbenssäte..

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

18 Inlägg
25 mars 2009
#4
det är fjäderbenslagringen som är som ett lager längst upp, sen finns det "gummiplattor" också som är bra att byta ut samtidigt. men fjäderbenslagringarna är inte nödvändigt att byta om det inte låter illa när du svänger:)

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
#5
Det är nogon som klonkar ibland...kan det vara fjädern eller kan det vara lageret?smile Är bara på väster fram

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

18 Inlägg
26 mars 2009
#6
det är den "gummiplattan" då. Det är standard fel på dom v70n bilarna. kan va lagret men då typ skrapar det när man svänger.

357 Inlägg
25 maj 2012
#7
Tjenare! bytte fram på min v70 -03 idag 2 bultar och stabstaget sen va de bara ta ner den. Behövde inte dra ut drivaxeln. Bara bak kvar nu. Hur svårt är de att ta bort de där?



Sök