4569
Sök

Sexigaste motorn bild här!

Random Hero
4 047 Inlägg
20 januari 2010
#161
https://www1.garaget.org/gallery/archive/90027/842290_7v1btb.jpg





https://www1.garaget.org/gallery/archive/90027/842291_wl8xhr.jpg
innan coilovers kom i



Motorn som sitter i min subaru smile

Dog food lid. Backwards

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
20 januari 2010
#162
ToXtreme skrev:

Måste vara ett rent helvete att få på huven tongue Inget man kan göra själv precis ^^

kan ju nästan mecka med motorn utan att lyfta huven! wink

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

582 Inlägg
20 januari 2010
#164
https://www1.garaget.org/archive/26/25258/117524/117524-1110209.jpg

Min gamla älskling big_smile
Senast redigerat av norpan (20 januari 2010)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

558 Inlägg
20 januari 2010
#165
grymma motorrum:)

4 506 Inlägg
21 januari 2010
#166
båge skrev:
ToXtreme skrev:

Måste vara ett rent helvete att få på huven tongue Inget man kan göra själv precis ^^

kan ju nästan mecka med motorn utan att lyfta huven! wink

Den är öppen baktill så det är bara att lyfta som på en "vanlig lös huv" sedan framåt. smile
Annars hade det vart ett jäkla meck ju haha.

Kan du andas kan du dö.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 januari 2010
#167
Nån som direkt ser vad detta är? big_smile

http://img.photobucket.com/albums/v280/bussman/99motor_Zahnriemen.jpg

Denna gillar jag, Toyota 2.6L rak-4 med Eaton m-62 kompressor som får soppa på vägen till toppen med en Weber 55 eller nåt, helskumt, sjukt fränt ljud i denna, låg ett klipp på youtube förr men inte nu.

http://image.minitruckinweb.com/f/9386019/0704mt_17_z+1976_chevy_luv+engine_view.jpg

Resten av bilen:

http://www.minitruckinweb.com/features/ … to_01.html

Inte alla som har en BRM H16 snurra i sin bil, inte V16, H16. 16 cylindrar i H-formation.

http://hooniverse.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/BRM-h16.jpg

Och hela bilen, vilket säkerhetstänkande!!

http://gpl.krej.cz/foto/1966%20Belgian%20GP%20practice%20-%20P.Arundell%20(Lotus-BRM%20H16,%20failed%20to%20qualify).jpg

Chrysler 426 DOHC HEMI 32 ventiler

http://www.thehemi.com/images/engines/A925_DOHC_Hemi_1_Lg.jpg

Vajjer b20, tyvärr äckelröd som alla andra, skulle vart najs i limegrön!

http://www.pbase.com/turborg/image/57070682.jpg

Lite längre ifrån original, för en gångs skull en b20 som ser riktigt raceig ut med sheetmetal ventilkåpa!
Även denna äckelröd dock sad

http://i179.photobucket.com/albums/w307/mhr144/ny-b20t.jpg
Senast redigerat av Emilius (21 januari 2010)


1 335 Inlägg
21 januari 2010
#168

Verkar få för lite soppa, men tvivlar på att bilden är äkta!

fotograf
119 Inlägg
21 januari 2010
#169
"ganska" fin big_smile
http://image.turbomagazine.com/f/9067703/0612_turp_02z+2002_dodge_viper_gts+twin_turbo_engine_view.jpg
Senast redigerat av j0cke90 (21 januari 2010)


4 506 Inlägg
21 januari 2010
#170
OphanWitehall skrev:

Verkar få för lite soppa, men tvivlar på att bilden är äkta!

Den är nog äkta, kolla på lite sådana filmer så ser du att det glöder på rätt bra.
Vh Andreas

Kan du andas kan du dö.

mästarenen o_O
92 Inlägg
21 januari 2010
#171
Cosworth v8orna är rätt härliga

http://madtv.me.uk/f1insight/images2/Cosworth%20V8.jpg

81 Inlägg
21 januari 2010
#172
OphanWitehall skrev:

Verkar få för lite soppa, men tvivlar på att bilden är äkta!

skulle tro att det är inconel eller vad materialet heter i avgassystemet. samma som i f1 bilar blir genomskinligt när dom kör med dom. ser ut sådär på tomgång wink


18 Inlägg
18 februari 2010
#173
Abarth byggde denna triflux-motor som skulle sitta i Lancias Grupp-S bil. När Grupp-B lades ner så gick även planerna på Grupp-S i graven. Lancia hade då redan byggt en bil ECV "Experimental Composite Vehicle" som byggde på Delta S4:an men denna gång helt i kolfiber, även fälgarna var i kolfiber.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862109_9onjfx.jpg
ECV 1

Motorn då, rad-4 på 1759cc 16v, 600hk/8000rpm 550Nm/5000rpm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862107_jto6gt.jpg
Triflux


1988 byggde Lancia en uppdaterad modell av ECV som kom att kallas ECV-2. Med hjälp av uppdateringarna fick dom ner vikten till 910 kg, dom gjorde även några uppdateringar på motorn, ökade på laddtrycket lite, modifierade toppen, detta resulterade i enl. rykten ungefär 800hk. Självklart var bilarna fyrhjulsdrivna.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862115_p123xs.jpg
ECV-2


https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862116_kkalro.jpg
ECV 2


502 Inlägg
18 februari 2010
#174
Hegge skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862107_jto6gt.jpg

cool, du har ingen bild på hur förbränningsrummet ser ut i toppen?

18 Inlägg
18 februari 2010
#175
bättre än så här är svårt att hitta, tillverkades inte så många av dom.

http://i120.photobucket.com/albums/o181/hector-024s/triflux.jpg


677 Inlägg
18 februari 2010
#176
5m
http://i100.photobucket.com/albums/m26/Muchbzy/Toronto%202006/100_0157.jpg

7mgte
http://i17.tinypic.com/4zvcy28.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b49/Supraluva/Current%20April%2008/IMG_0836.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b49/Supraluva/Current%20April%2008/IMG_0844.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b49/Supraluva/Current%20April%2008/IMG_0868.jpg
Senast redigerat av Bergkuist (18 februari 2010)

502 Inlägg
19 februari 2010
#177
Hegge skrev:
bättre än så här är svårt att hitta, tillverkades inte så många av dom.

http://i120.photobucket.com/albums/o181/hector-024s/triflux.jpg

coolt att ha 2 separata avgasportar per cylinder big_smile

325 Inlägg
19 februari 2010
#178
932 kubiktums helaluminium GM BB. 2100hp+ med förgasare utan vare sej överladdning eller lustgas....
url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=ambarbofolkis&cat=99270&image=862948]https://www1.garaget.org/gallery/archive/62523/862948_0ae2i3.jpg[/url]

OPEL

2 Inlägg
20 februari 2010
#179
http://www.nelsonracingengines.com/ har några riktigt fina dubbelturbo! En snurra från deras daily drivers serie skulle inte vara helt fel.

PST Mustang HT -68

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 februari 2010
#180
ambarbofolkis skrev:
932 kubiktums helaluminium GM BB. 2100hp+ med förgasare utan vare sej överladdning eller lustgas....
url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=ambarbofolkis&cat=99270&image=862948]http://www1.garaget.org/gallery/archive … 0ae2i3.jpg[/url]

En Cheva Hemi. Trevligt trevligt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.


Sök