Tjenare har nu fått tummen ur och börjar "renovera" min 745 tdi.
Tänkte lägga ut några bilder när jag fixar till doris. har höllt på ett ta så de blir väldigt tätt mellan bilderna till en början. Bilen är för stunden inte klar men ska vara de inom närmaste veckorna. Tänkte nämligen åka i na te elmia.
De som är gjort, ska göras är. Byta front. Göra helsläta dörrar Hel lack. sätta på tak räcke Glas taklucka. Allmän uppfräschning invändigt. lite extra mätare på a stolpe. ljud bygge. Besiktning.
Är fruktansvärt dålig på att stava så den som stör sig på stav fel kan ju bara kolla på bilderna:D
Fick börja me o rickta och spackla efter en liten incident.
blev rätt snabbt rakt och fint
en arbets kamrat hjälper till lite. Ska även byta front på henne så jag kapade bort och satte dit 940inns huv lås plåtar eller vad de nu heter;)
Gick väldigt fort här i början märkte jag. Har ju tyvärr inga bilder på när jag river bilen eller maskerar bilen. men de inte så jävla intressant ändå.. Här är i alla fall motor utrymmet klar för lack. örka då inte skruva ur motorn.
då börjar vi måla. Använder oss av en rätt trevlig färg. Är inte jag som målar.
då var de gjort. ble rätt bra. Motorn e lite dammig:) ser dit klippt ut .. ha
mmmm. Lite go färg tycker ja. Tror de var någon porsche färg.
Då orkar jag inge mer har fler bilder på lager så håll ut så kommer de mer..
håller på att slipa slip grunden. Finns både vatten baserad och thinner baserad grund. använder mig av den thinner baserade. la 4 till5 lager så de fanns att slipa i. Sten hård grund. slipade av den med 120 papper och lång kloss först, efter de körde jag av i två omgångar. Först med 320 papper och sen 500 papper.
Fick en action bild med chefen.. idag är de tvunget att lacka med en vatten baserad färg för dom som inte visste de. utav miljö synpunkt. Undan tag är den solida färgen som då inte är vatten baserad. De jag vill komma till är att de ser illa ut att han inte har mask på sig. men är inte så illa som de ser ut. Masken åker på när han klar lackar sen
lite smyg reklam..
Gött o se:) ska mellan slipas och klar lackas en gång till..
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
lämnade in min epa där, jag fick massa riningar och bubbler i lacken du fick inte nått sånt?
Hon står och väntar på dom sista delarna nu. blir lackat under veckan så te hälga tror jag hon blir i stort sett klar.
Nej några bubblor och riningar fick jag inte i lacken. Har jobbat där ett halv år nu och har inte stött på några sådana problem. Men men, kanske blev någon konstig reaktion mellan de olika materialen. kan bli så om man använder olika märken på tex spackel, epoxy, slipgrund, lack, klarlack mm. Var de längesen du lämna in den? hade
lämnade in min epa där, jag fick massa riningar och bubbler i lacken du fick inte nått sånt?
Hon står och väntar på dom sista delarna nu. blir lackat under veckan så te hälga tror jag hon blir i stort sett klar.
Nej några bubblor och riningar fick jag inte i lacken. Har jobbat där ett halv år nu och har inte stött på några sådana problem. Men men, kanske blev någon konstig reaktion mellan de olika materialen. kan bli så om man använder olika märken på tex spackel, epoxy, slipgrund, lack, klarlack mm. Var de längesen du lämna in den? hade
ofan gött färgen var grymt snygg
det var i våras typ.. men det var mäst på glasfiber fronten det blev på... men de va ju en epa så det var ju inte så jäklans noga för mej XD
Med den där snygga lacken även i motorrummet tycker iaf jag att det var lite väl slappt att inte hiva ur motorn och snygga till den med.
egentligen skulle jag gjort de men de ble rätt bra ändå. Fick färg i stort sett överallt. tänkte hålla huven stängd under sommaren och fixa till lite där te vintern:)
då var "ormen" på plats. 50 kvadrats strömkabel. Ska la duga:)
Då var en del av kablarna på plats. Blir trångt under klädseln:)
Lådan före beklädnad.
Låda efter beklädnad. t1 15". DLS 6/9. 6" basportar. och två Carpower steg på 1500 watt st. Men innan ni klagar på något så vill jag åter igen säga att de inte blir något utställnings bygge bara mycket funktionellt. blir nog någon ljud tävling te sommaren bara för skojs skull.
Riktigt snygg färg, ser svart ut men ändå inte , Bra färgval och kanon bra projekt Lycka till //Charlie
tackar så mycke. jo är en mycket skum färg. såg svart ut när hon stog i verkstan. var lite missnöjd och tvivlade lite på om de skulle bli snyggt men när jag rulla ut na och fick solen på bil och hella sidan blev lilla, röd, brun. så blev jag på bättre humör.