Ja då blir det en update igen, har hänt en hel del, både ris å ros!
Började med att jag skulle plocka ner bakvagnen då jag upptäckte att den nya väghållningen jag beställt inte passar ordentligt.
K-sports trackracing kit, hörde av mig till dom och dom menar att det krävs viss modifikation på vissa kit.. aja mycket fram å tillbaks men grejjen är att på bakdämparen sitter fjädern runt dämparen som ett riktigt colioverben och fjädern får inte plats ordentligt i fjädertornet.
Så bilen ska iväg till emil nästa helg då vi ska kapa upp hjulhuset och pressa in sen förstärka upp hela tornet i samma veva med ny plåt på flera ställen sen troligtvis ett fjäderbensstag mellan tornen.
Sen va det ett helvete och få ner bakvagnsbryggan då det ärjat fast duktigt vid silentblocken! Men ikväll kom viktor förbi och efter mycket brytande å bankande så kom den ner..
plocka även bort diffen och körde med roterande stålborste för att sen få lite färg, plockade bort difflocket då bussningen ska bytas.
Ja ska en sväng till biltema imorrn och bla köpa butanbrännare för å elda ur bussningar, sen har jag delrinbussningar till silentblocken och diffen sen förr men beställde till bärarmarna från millway i torsdags så dom borde komma på måndag förhoppningsvis. beställde även stålomspunna bromsslangar på samma gång.

Sen såg bromsrören rätt kassa ut så jag funderar på å byta ut de med..
Sen har jag passat in intercoolern så den hamnar lite högre än förra året, även tryckrören hamnar lite tightare så de inte ligger emot fronten så jag förmodligen kan täcka igen hålen för dimljus mm. kommer bli bra!
Även monterat dit grenrör och downpipe och wastegate, blev trevligt med avgasbandage, ställde ventilspelet med och dit med tryckrören! så motorn är mer eller mindre klar, bara ventilkåpan som ska ha lite färg å tebax så går det å starta.
klippte upp och vek in för å kunna tighta till tryckrören lite, kom även på färg sen men fick inge kort på det..
Intercoolern inpassad.
originalavgas nere, bra till besiktnig..
lite av prylarna nere, väghållningen som fungerat förvånandsvärt bra! och 320 drivaxlarna som hållt över alla förväntningar! tur att man inte inte åker med några breda drag ostar i bak då skule det sett annat ut.
det mesta nere.. bara de jävulska silentblocken kvar, blev att jag plockade ner diffen innan bakvagnsbryggan väl lossnade..
nya coilovers från ksport, trackracing kitt med fjädern runt dämparen även ibak.. kommer krävas en del kapande å svetsande men även fint med lite förstärkningar då hela kraften kommer tas upp i hjulhusen..
grenröret färdiglindat.
en till.
några av detaljerna som fått sig lite ny färg
plocka av ventilkåpan för å ställa ventilspel och det såg ut som efter motorrenoveringen.
kalasfint, även grenröret på.
turbon på plats med olja å tryckrör!
på plats med downpipe och wastegate
tryckrör på plats
diffen nere, lite muggig
efter lite skrap och roternade stålborste, ska ut strax och dra på en strykning till med hammarlack.
bakvagnen nere
Avslutningsbild! man blir ju onekligen sugen på å köra lite i vårsolen!! borde bli verklighet om nån vecka lr två.