Bosskelso skrev:
shit tog mig en bra stund att läsa alla sidor men det var ju skoj.

Jobbigt med branden. Men det blev ju bra efter.
Kul att du plågat dig igenom hela tråden! kul att du tyckte om det!

Motorutrymmet ser ju kung ut och snyggt placerade stickers på framrutan!
Vad händer på beemern härnäst?
i vinter blir det till å lyfta toppen å se hur set ser ut.. lite tillfräschning, eventuellt lite styggare grejjer med.

får se..
tja, såg att du satt delrinbussningar på länkarmarna bak.
Vad va de som inte stämde vid montering? Har för mig att den yttersta ska sitta med tjocka
flänsen utåt? Ska montera samma på min nu nämligen o vet inte hur jag ska sätta dom
Riktigt fet bil förresten! kul o få ideer o inspiration från.
/ Filip
Kul att du bygger på e30, fina bilar ju!
mm beskrivningen som följde med från millway stod det fel på! jag hörde av mig efter att jag monterat å dom skickade nya utan kostanad men han va ju medveten om problemet och inte gjort någe åt det!? dom har ju funnits länge i shoppen, så det kanske fortfarande inte är ändrat?! men som du säger så skulle den tjockare flänsen va utåt på yttre armen och mot diffen på den inre.. finns nog bilder i min tråd några sidor bakåt..
Sissta tiden har det varit tråkmecka då det varit dags för besikting.
Jag lät intercoolern sitta kvar men plockade bort tryckrören och avgassytem å turbo, pluggade oljan m.m.
Eftersom jag åkt med svetsad diff så kostade jag på och byta tillbaka till IX diffen jag åkte med innan.. allt för å bli så besiktningsvänlig som möjligt!

gäller å fjäska!
det fanns ju en del frågetecken som alltid, bland annat bromsarna som inte e original å ombyggnaden med dämparna ibak och massa grejjer som gör det uppenbart att man åker turbo.

LMMen hade jag bara hängt dit för syns skull utan några kablar inkopplade å vevhusventen ledde jag fram med slang till öppna luftfiltret..
Så i tisdags var det dags för bilprovningen, började med när jag skulle åka dit så knaka det å small rätt bra om diffen å den tuggade innerhjul!

vilket jag inte märkte innan när ja va ut å provkörde.. Det började med att dom garva och undra om jag lämnat turbon hemma i år igen!

inget å dölja att man skruvat järnet hela helgen.. Men tyvär så visade den för högt co på tomgång.

sen när det skulle upp i bromsprovarn så vart det kanonvärden på frambromsarna men när han skulle köra bak så slog bänken ifrån!

nått alvarligt hade hänt med diffen! Han undrade om jag hade svetsat den och jag förklarade hur det va att jag åkt svetsat hela sommarn och böt i helgen enbart för bilprovningen, dom snackade med varan sen så sa han att han skulle prova dom på vägen å kolla skicket på de, eftersom allt var nytt å renoverat bak så gick det bra!

Annars vad det inga frågeteckan, han tyckte bussningarna såg stumma ut.

han hade ju lite problem å komma ner i stolen med ratten i nyllet men annars gick det bra..
Men som sagt så gick den inte igenom på grund av COt, så jag lyssnade runt med folk vad det kunde bero på och gjorde ett komptest på kvällen och det såg förvånadsvärt bra ut. 10.1 på 3 cylindrar å 10.4 på 3st.
Jag pratade med magnus på kvällen å jag skulle få testa bilen med deras avgasprovare, åkte dit dan efter och då va värdena hur fina som helst utan å gjort något!
Det ända jag kunde tänka mig va att när jag provade bilen då så hade den stått på tomgång en stund och gått upp bra i temp så fläkten går igång som vanligt.. däremot så när jag besiktade så åkte jag landsväg och stängde av direkt vid bilprovningen.. med 65graders termostaten och stora kylarn så kyler det ju satan! och det var bara några garder ute så den gick nog lite svalare än vanligt.
Så idag så åkte jag till bilprovningen igen och lät den stå på tomgång några minuter innan och då hade den kanonvärden!

lätt fixat "problem" och så ruggit jäkla skönt att den gick igenom och redo för en sommar till!
dock när jag åkt 200meter från bilprovningen small det till rejält i diffen och högg till i bilen och sen klonka det och lät det illa ifrån den.. inte mycket å göra åt, utan jag fick smyga hem i 40 knyck.. får öppna den sen å se hur det ser ut.. lite trist..
Vet inte riktigt hur det blir frammåt men tanken är väl å riva av toppen och se om packningen e kass lr om det är någon spricka i toppen, eventuellt riva hela maskin..
Nånting är ju lurt eftersom det verkade gå ut kompression i kylsystemet i slutet av sommarn.. Men nu när jag kört sugis så har den gått skitfint.. lär ju dock va lite skillnad på cylindertryck å åka sugis å varva 4k eller mosa på fullt med vindsnurran å 7krpm!

Böt ut alla slangar å t kors då dom tagit stryk av branden..
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010093_pjok47.jpg]()
låg jämnt mellan alla cylindrar..
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010121_z4m22b.jpg]()
redo för beskitning, det var ganska nätt å få under kuddarna på armarna på lyften, annars hade det gått utan kuddar, man åker ju runt i rena höghuset ju!

tighta till avgasystemet nästa år å sänka lite till.

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010117_e72o8m.jpg]()
Bonusbild! Ragnar kokar korv på driftingtävlingen!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010124_944rqp.jpg]()
Jag får ladda upp lite fräck bilder från driftingen någe tag när man har tid.. Togs många råa bilder då!

C ya!