hej. Jag har en 740gl -90 manuell låda utan abs med rasad bakaxel. är det bara att ta bakaxel från en 740? Fattar 0 alla säger olika saker så vore bra med någon som är kunnig på detta. måste fixa ny axel fort !
Det kan du ta en från både 740 och 940 bara det är samma utväxling å det står på en bricka på axeln, jag tog en från 940 när ja hade en 740...
Varför skulle utväxlingen spela nån roll?
Det ända som händer är väll att man får annan utväxlig = ingen big deal. Eller blire nått mög med hastighetsmätaren då? Funkat att byta axel hejvilt på äldre BMW iaf.
Det kan du ta en från både 740 och 940 bara det är samma utväxling å det står på en bricka på axeln, jag tog en från 940 när ja hade en 740...
Det ända som händer är väll att man får annan utväxlig = ingen big deal. Eller blire nått mög med hastighetsmätaren då? Funkat att byta axel hejvilt på äldre BMW iaf.
Nej det blir inte fuck med hastighetsmätaren med annan utväxling.
Jag har hört att de kan kuka om man sätter 740 axel på en 940 och tvärtom. Vad de var som skulle jävlas kommer jag inte ihåg. Men någon kan säkert de där. Annars får du väll svetsa ihop skiten
många som jag har hört av säger att hast~mätaren inte stämmer om jag få fel bakaxel / utväxling det är inte sant då?. tråkigt att man själv är så dålig på bakaxlar.
ps : Vill inte svettsa ska köra med bilen upp te elmia
utväxlingen spelar ingen roll då givaren sitter i bakaxel . kolla upp det med givarskransen till bakaxel hur de funkar.. för tror de finns med 2 olika.. men de kanke funkar ändå? ja vet inte men kolla det först
Det beror ju på om man vill att den ska varva mer lr mindre annars så spelar det väll ingen roll vilken utväxling man har...jag märkte då ingen skilnad på min hastighetsmätare.
många som jag har hört av säger att hast~mätaren inte stämmer om jag få fel bakaxel / utväxling det är inte sant då?. tråkigt att man själv är så dålig på bakaxlar.
Brickan ser du när du kollar,men om jag inte minns fel så sitter den på ovansidan.
Rätt kass anledning.
Vad spelar det för roll? Såvida du inte har några 20" fälgar med jättecamber och ska åka ända från Boden
Ta en bakaxel från en 740, dels finns det fler av dom, sen har jag hört att kontakten kan skilja, men inget jag själv har kollat upp. Lycka till:D /Daniel
Brickan ser du när du kollar,men om jag inte minns fel så sitter den på ovansidan.
Ta en bakaxel från en 740, dels finns det fler av dom, sen har jag hört att kontakten kan skilja, men inget jag själv har kollat upp. Lycka till:D /Daniel
Men sluta tro så mycket då! Det blir bara förvirring om alla ska säga allt dom "hört"...
Läs hela tråden ist. Volvo_Mannen och Amazon_123GT vet vad dom pratar om!
jovisst kassanledning ska jag lika väll skaffa annan axel så skiter jag i o svettsa har inte öppnat o kollat vad det är som är sönder på den än det är ju hål på locket bak med.
jovisst kassanledning ska jag lika väll skaffa annan axel så skiter jag i o svettsa har inte öppnat o kollat vad det är som är sönder på den än det är ju hål på locket bak med.