3828
Sök

Lufta huvudcylindern? volvo945 ABS -91

61 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Hej

har en fråga om luftning av bromsarna. När man byter till en ny huvudcylinder på bilen, är det då nödvändigt att lufta huvudcylindern på något sätt eller räcker det med att bara lufta bromsarna på sedvanligt sätt? Cylindern har art-nr. 03-521830 på mekonomen.

Jag försöker inte ens längre...

330 Inlägg
26 mars 2009
bästa e o ha huvudcylindern lös med bromsvätska i o dra själva kolven fram o tillbaks

61 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
tack för snabba svar båda två. Oavsett ifall det är nödvändigt eller ej att lufta huvudcylindern så undrar jag av ren nyfikenhet exakt hur man gör det.

Nitro, du skrev att man skall dra i kolven, bara för att reda ut eventuella missförstånd, du menar inte trycka in kolven? Jag försöker inte vara en besserwisser utan jag vill bara vara säker så jag inte missförstår dig.

Ifall man redan skruvat dit huvudcylindern, hur gör man då för att lufta huvudcylindern? Såg att det finns en nippel som jag inte vet vad den är till för på huvudcylindern, är denna till för luftning kanske? Om denna nippel inte är till för luftning, vad är den då till för?

Jag försöker inte ens längre...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 mars 2009
Nitro skrev:
bästa e o ha huvudcylindern lös med bromsvätska i o dra själva kolven fram o tillbaks

Bör fungera lika bra om inte bättre med lufttrycks avluftning, då slipper man böka och ha sig.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök