2809
Sök

Räkna lådvolym hur?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
27 mars 2009
Miramithe skrev:
David91 skrev:
Tror jag frågade lite fel.. Va ganska trött igårkväll.

Det jag ville ha reda på är hur många liter man ska bygga lådan på. och hur långt och stort röret ska vara ifall man har alla parametrar.
Vilket program använder ni er utav ?..  / David P

använder ProBox2k eller BassBox Pro, finns att tillgå på en av Sveriges mest besökta sidor, rätt bra fart på dom med (för att inte säga för mkt...)

Sedan att Probox är värdelös på alla typer utom sluten låda och att ritningsdelen är asbra är en annan femma big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

bor i
529 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
lonefox vad använder du dig av då? smile

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
27 mars 2009
David91 skrev:
lonefox vad använder du dig av då? smile

Sade jag tidigare wink
Dock spelar det mig mindre roll då jag är en mer sluten typ ser lådvolymerna som en fingervisning och inte ett måste wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

573 Inlägg
27 mars 2009
Lonefox skrev:
Miramithe skrev:
David91 skrev:
Tror jag frågade lite fel.. Va ganska trött igårkväll.

Det jag ville ha reda på är hur många liter man ska bygga lådan på. och hur långt och stort röret ska vara ifall man har alla parametrar.
Vilket program använder ni er utav ?..  / David P

använder ProBox2k eller BassBox Pro, finns att tillgå på en av Sveriges mest besökta sidor, rätt bra fart på dom med (för att inte säga för mkt...)

Sedan att Probox är värdelös på alla typer utom sluten låda och att ritningsdelen är asbra är en annan femma big_smile

brukar ha probox till att ändra storleken på lådorna + vinklar och så. fungerar bra när man sätter in lås liter filtret, men ja sluten fungerar det bra big_smile

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Sök