3160
Sök

Volvo 850 med trasig turbo?

6 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Min 850 T5 -94 går inte riktigt som den ska, kände jag i förra veckan. en polare åkte med i bilen och påpekade att turbomätaren inte rörde sig som den skulle, så vet inte om den slutat ladda eller om turbo är helt körd? är som inte samma drag i bilen som förut, ingen respons på gasen.

idéer någon?

8 251 Inlägg
27 mars 2009
Inte rör sig som den ska? Du ser ju på mätaren om den inte laddar eller inte?

6 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
om vi säger såhär då, den "skakar till" lite när man trycker på gasen, och inte pendlar på ett par centimeter som den skall göra. som att putta på ett glas vatten och vattnet skvalpar till lite.

424 Inlägg
27 mars 2009
cheyrou skrev:
Min 850 T5 -94 går inte riktigt som den ska, kände jag i förra veckan. en polare åkte med i bilen och påpekade att turbomätaren inte rörde sig som den skulle, så vet inte om den slutat ladda eller om turbo är helt körd? är som inte samma drag i bilen som förut, ingen respons på gasen.

idéer någon?

ja du! det du kan göra är ju att ta loss slangen på sugsidan av turbon och känna på axeln om den glappar ut och inte, och kan glappa lite upp och ner/sida till sida.

annars kan det vara många andra orsaker. ryker det blå rök när du gasar till ordentligt?
/Johan

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

6 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
ska prova med det i helgen då när de finns det. nej ingen blå rök..ska åka och höra med mina verkstadskompisar också om dom har några idéer. tack för svaret!

/
Conny

Sök