2397
Sök

Mercedes experten

17 Inlägg
2 mars 2005
Trådstartare
Tja allihop

Jag skulle bara vilja säga till er att om ni har någon som helst fråga om en Mercedes så är det bara att fråga mig, för jag är en "Mercedes expert" så att säga.
Jag älskar att fixa och trixa med Mercor, det är en hobby för mig helt enkelt. Jag vet allt om allt på en mercedes. Förresten så är min speciallitet S-klass.
Så om ni känner för att fråga mig om Mercor så varsågoda och fråga.

Ha det så bra allihop.
Ciao

Ace Ventura
1 240 Inlägg
12 mars 2005
Då vet du säkert vad som felar min mercedes 200-88 Jag har provat allt för att få jämn tomgåmg på den men inget funkar =*( Ställt luften å bensinflödet, finjusterat spännaren på gasvajern.. men skiten pendlar mellan 500-1700 varv å ibland dör aset helt.!

4 Inlägg
14 mars 2005
testa byt laddningsrelät...hade samma fel symptom på min o det funkade genom bytet!! Men de e ju inte säkert att det behöver funka nu!

50 Inlägg
14 mars 2005
Vad får man ge för en sänkningssats till mercedes c-180 (w202) -94?
och hur mycket är lagom att sänka den utan att det blir fult?
jag har 8 tum breda fälgar med 215 döäck på, påverkas utrymmet i hjulhuset något av en sänkning? tacksam för svar! smile

Ace Ventura
1 240 Inlägg
15 mars 2005
Toni_H skrev:
testa byt laddningsrelät...hade samma fel symptom på min o det funkade genom bytet!! Men de e ju inte säkert att det behöver funka nu!

Vafan skulle de ha å göra med tomgången?

4 554 Inlägg
19 mars 2005
den styr generatorn tror jag... generatorn kan sänka tomgången rejält..

Ace Ventura
1 240 Inlägg
20 mars 2005
Ja har nog hittat felet! den läcker troligtvis i gummit mellan förgasaren å insuget..

17 Inlägg
31 mars 2005
Trådstartare
m_benz skrev:
jag har 8 tum breda fälgar med 215 döäck på, påverkas utrymmet i hjulhuset något av en sänkning? tacksam för svar! smile

En sänkningssats fram+bak kan kosta 1200 - 2500 kr. Det beror på vart du gör det nånstans. Vet inte vad din bil tar för vikt men lagom kan vara från 2cm till 5cm, beror ju på vikten på bilen som sagt.
Senast redigerat av ilsiciliano (31 mars 2005)

14 Inlägg
31 mars 2005
ilsiciliano skrev:
m_benz skrev:

En sänkningssats fram+bak kan kosta 1200 - 2500 kr. Det beror på vart du gör det nånstans. Vet inte vad din bil tar för vikt men lagom kan vara från 2cm till 5cm, beror ju på vikten på bilen som sagt.

Det var väl till en c-180 (w202) -94? smile)

50 Inlägg
31 mars 2005
japp, det var det!
nu är fjädrarna på väg... 4 cm fram o bak... fast skulle kanske tagit 5 ifram... =/ ser högre ut där, men får se hur det ser ut efteråt...

224 Inlägg
2 april 2005
ilsiciliano skrev:
Tja allihop

Jag skulle bara vilja säga till er att om ni har någon som helst fråga om en Mercedes så är det bara att fråga mig, för jag är en "Mercedes expert" så att säga.
Jag älskar att fixa och trixa med Mercor, det är en hobby för mig helt enkelt. Jag vet allt om allt på en mercedes. Förresten så är min speciallitet S-klass.
Så om ni känner för att fråga mig om Mercor så varsågoda och fråga.

Ha det så bra allihop.
Ciao

Vad tycker du om min Merca? =P

Ford Focus ST-Line 2018

711 Inlägg
2 april 2005
Il Siciliano//

Du äger ingen Mercedes S500. Du har tagit bilderna från en amerikansk Mercedes-site.
Senast redigerat av Black Knight (2 april 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

17 Inlägg
4 april 2005
Trådstartare
Black Knight skrev:
Il Siciliano//

Du äger ingen Mercedes S500. Du har tagit bilderna från en amerikansk Mercedes-site.

Du Black Knight, ta reda på sanningen först och snacka sen. Snacka med chrizz han vet åtminstonde sanningen. Jag orkar inte förklara varje gång nån skriver en negativ kommentar om min bil.Och du har ju skrivit många kommentarer om den.

Aufrecht Melcher Großaspach
292 Inlägg
23 april 2005
Lägg ner!, "din" bil är bara en bluff, man ser tydligt att bilderna är tagna i staterna
Så pinsamt att lägga in bilder på en bil du inte ens äger.

Om du nu är så säker på att det är din bil kan du väl nämna regnumret?, jag arbetar på en Mercedes verkstad så jag kan kolla bilen lätt.. om den nu finns  big_smile

17 Inlägg
24 april 2005
Trådstartare
Jaså, du jobbar på en Mercedes verkstad. Vart jobbar du nånstans då? Om det är i stockholm så kommer jag nog förbi.

711 Inlägg
25 april 2005
Är det du som kallar dig även för "Thyman" och håller på att trakassera folk på forumt?

Varför skulle du förbi hans jobb? Ska du börja med att hota folk när de bara talar sanningen? Kom ihåg, du är inte osynlig över internet! Lägg av dessutom med att lägga ut bilder på en bil som inte är din. Det är löjligt!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

2 Inlägg
25 april 2005
vissa är ju bra komiska.. varför kan du inte bara ta ett nytt kort på bilen och visa oss det?? Eller är kameran sönder och på lagning?? tongue

Aufrecht Melcher Großaspach
292 Inlägg
25 april 2005
ilsiciliano skrev:
Jaså, du jobbar på en Mercedes verkstad. Vart jobbar du nånstans då? Om det är i stockholm så kommer jag nog förbi.

Ja det lär väl bli till fots då, för du har varken bil eller ens körkort?!

Ta med några av dina låtsaskompisar också, haha!

224 Inlägg
25 april 2005
Hm, brukar prata med "ilsiciliano" på MSN. Han är fan schysst sluta nacka strunt om han sad
Blir så tråkig stämning här på garaget då...

Ford Focus ST-Line 2018

4 Inlägg
25 april 2005
egentligen så är det påståendet om bilen som vissa stör sig på, kan inte hålla med om att det ser ut som vallentuna på de där bilderna...

som nån sa förut, en enkel bild framför en ok mack skulle sätta alla på plats...

Sök