2687
Sök

Tester med biltemas produkter

Allansson
29 mars 2009
Hej.

Är det någon som vet var man kan läsa lite tester där det finns med biltemaprodukter? Tester där de jämför och testar deras oljor, batterier och mc-sortiment, bara för att nämna några saker.

Vet att många säger att det är samma olja som statoil har, men jag skulle vilja läsa lite själv om detta.

Mvh
Jocke

519 Inlägg
29 mars 2009
Finns redan ett forum om Biltemaprodukter och det står sjukt mycket! big_smile

13 Inlägg
29 mars 2009
hej!
fick lära mig i skolan att biltemas oljor INTE  var av samma kvalite som dem du köper på macken tex!!
biltema har inte så höga krav på grejorna...därför det e billigt......  gasa tills de rasar!!

Med en vis förkärlek till turboskåp....

845 Inlägg
29 mars 2009
Turbo mange skrev:
hej!
fick lära mig i skolan att biltemas oljor INTE  var av samma kvalite som dem du köper på macken tex!!
biltema har inte så höga krav på grejorna...därför det e billigt......  gasa tills de rasar!!

Din skola svamlade då.
Dom har ju samma klass som andra oljor, så dåliga kan dom ju inte vara!
Senast redigerat av Jimpiz (29 mars 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
29 mars 2009
Turbo mange skrev:
hej!

Har hört av en reprensetant från Castrol (besök på fordon för en 3-4 år sen)
att Mobil 1 tillverkar Biltemas oljor med lite färre tillsatser.

Så skit är det nog inte? Tror inte Biltema går in för att sälja skit.

Kan iaf tillägga att deras verktyg är kanon! Iaf spärrnyckelsatsen för 1000kr, kopior på Tengtools
och den funkar KANON ! big_smile

Mvh Björk

OEM <3

845 Inlägg
29 mars 2009
Bjork skrev:
Turbo mange skrev:
hej!

Har hört av en reprensetant från Castrol (besök på fordon för en 3-4 år sen)
att Mobil 1 tillverkar Biltemas oljor med lite färre tillsatser.

Så skit är det nog inte? Tror inte Biltema går in för att sälja skit.

Kan iaf tillägga att deras verktyg är kanon! Iaf spärrnyckelsatsen för 1000kr, kopior på Tengtools
och den funkar KANON ! big_smile

Mvh Björk

Jag har hört av en på Biltema att Statiol tillverkar deras oljor. Hade ingen aning om att Statiol tillverkar olja cool

12 086 Inlägg
29 mars 2009
De sägs ju att biltemas olja är samma som Statoil, för de först..
Vem säger att Statoils olja är bra? Det är ju ingen märkesolja direkt.
Dessutom tror jag inte alls de är samma, samma tillverkare kanske.

Jag har använt biltemas olja massor gånger, i typ Fordarna jag skiter i tongue
De som testat vet ju att oljan snabbt blir väldigt svart.
Jag har dessutom ett exempel med en äldre Saab 9000 turbo som inte orkade bygga upp oljetrycket med deras olja av någon anledning. Hällde i en olja från Pennzoil tror jag de va och helt plötsligt hade han tryck igen.

Jag tvivlar fkt på deras olja, den känns inte fräsh helt enkelt tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 mars 2009
Hade Biltema bara sålt skit hade de inte överlevt såhär länge, tänk på det.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 650 Inlägg
29 mars 2009
tror inte nån motor har dött av biltemas oljor, tror inte heller att dom har fått några klagomål alls på den fronten!
Senast redigerat av Kesler (29 mars 2009)

2 337 Inlägg
29 mars 2009
Det är få företag det sägs så mycket om som Biltema. Fan vilka grejer de skulle kränga om alla rykten var sanna tongue

12 086 Inlägg
29 mars 2009
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Allt är ju relativt tongue
Bara för att oljan inte är bra betyder de ju inte att den inte fungerar.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 mars 2009
JapMax skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Allt är ju relativt tongue
Bara för att oljan inte är bra betyder de ju inte att den inte fungerar.

Ja, så kan man ju se på det.
Jag kör iaf inte på biltemas olja, varför? För att "billigt och bra" går sällan ihop, men det finns en hel del annat som jag köper på biltema och det har inte varit några missöden.

Man vet inte förän man provat, så är det ju med allt. De flesta är ju fullproppade med fördomar om biltemas produkter, men skulle oljan tex vara värdelös så skulle de nog knappast kunna forsätta sälja den.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (29 mars 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
29 mars 2009
Varför riskera att köpa en olja som kostar 150kr när du kan köpa en olja som det vet är bra för 300-450kr, jag menar 150-300kr är en piss i havet, när det gäller att hosta upp dem ca1 gång om året.

Jag har inget alls emot deras andra produkter som verktyg och emh allt annat de säljer.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

16 197 Inlägg
29 mars 2009
-Mackan- skrev:
Varför riskera att köpa en olja som kostar 150kr när du kan köpa en olja som det vet är bra för 300-450kr, jag menar 150-300kr är en piss i havet, när det gäller att hosta upp dem ca1 gång om året.

Jag har inget alls emot deras andra produkter som verktyg och emh allt annat de säljer.

när man har en bil som "dricker" olja så e den kanon.. big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Fire And Silk
2 254 Inlägg
29 mars 2009
evilaudio skrev:
-Mackan- skrev:

när man har en bil som "dricker" olja så e den kanon.. big_smile

Sant! smile Läste en tråd här om dagen det var en snubbe som hade problem med att hans 850 drack 3-4liter i månaden yikes Då duger biltemas olja alldeles utmärkt tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

43 Inlägg
29 mars 2009
varför snåla med olja?  det e inte mkt kr d handlar om. men jag skulle aldrig tec hällai biltema olja i ngn av mina motorer som ja tex lagt ut 50 lax på aldrig!   sen standard motorer går la säkert men ja skulle aldrig kört på skiten iaf

luft har man i däcken inte i hjulhusen

LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
110 Inlägg
29 mars 2009
Spolarvättskan på biltema vet ja e lika som volvos och saabs som säljs i deras affärer, körde mycke spolarvätska från norge där ja fråga va de va för skillnad på volvos/saabs/Biltemas - * enda skillnaden är priset och etiketterna * svarade han (:

Student 2008-. Lastbils chaufför

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 mars 2009
Man får vad man betalar för ! Simple as that!

C H E V R O L E T <3

OEM <3
6 957 Inlägg
29 mars 2009
Kan ngn svara på detta då?

Biltemas spacers, bra eller anus? tongue

Speedparts ska ha 349kr (8mm) för 2 st, Biltema 35kr (5mm) för 2st, dock universal.

OEM <3

Sök