4587
Sök

Tester med biltemas produkter

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
29 mars 2009
JapMax skrev:
Jag har dessutom ett exempel med en äldre Saab 9000 turbo som inte orkade bygga upp oljetrycket med deras olja av någon anledning. Hällde i en olja från Pennzoil tror jag de va och helt plötsligt hade han tryck igen.

Jag tvivlar fkt på deras olja, den känns inte fräsh helt enkelt tongue

Hmm låter skumt, måste vart nått skumt med bilen. Jag har kört 2 volvos, en opel, en eclipse, och min golf på biltema olja och motorerna har aldrig visat något tecken på att dem skulle må sämre med biltema olja i sig.

Men visst något måste ju göras/inte göras eftersom att priset är så bra eller hur? fel viskositet på biltema oljan? det ska väl vara olika till olika bilar eller hur? låter som han köpte någon som var för trögflytande för saaben.

Tomingas skrev:
varför snåla med olja?  det e inte mkt kr d handlar om. men jag skulle aldrig tec hällai biltema olja i ngn av mina motorer som ja tex lagt ut 50 lax på aldrig!   sen standard motorer går la säkert men ja skulle aldrig kört på skiten iaf

Låter vettigt, deras olja är nog inget för högprestanda motorer.

Bjork skrev:
Kan ngn svara på detta då?

Biltemas spacers, bra eller anus? tongue

Speedparts ska ha 349kr (8mm) för 2 st, Biltema 35kr (5mm) för 2st, dock universal.

Biltemas är säkert inte så noga balanserade... så man får nog chansa o hoppas att man får en uppsättning bra. sen kanske biltemas är helt olegerade o rostar... sånt man märker, 35 är så liten summa att det kan vara värt och prova... åtminstånde på saker som inte sabbar hela bilen för att dem är dåliga.
Senast redigerat av AcesHigh666 (29 mars 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Ugglan-racing
362 Inlägg
29 mars 2009
Bjork skrev:

Speedparts ska ha 349kr (8mm) för 2 st, Biltema 35kr (5mm) för 2st, dock universal.

Funkar utmärkt^^

How does dust taste sucker??

OEM <3
6 957 Inlägg
29 mars 2009
blacklin3 skrev:
Bjork skrev:

Funkar utmärkt^^

Okej, ja tänker köpa ett par och testa! 35kr är ju inget att gråta över

OEM <3

Ugglan-racing
362 Inlägg
29 mars 2009
Bjork skrev:
blacklin3 skrev:
Bjork skrev:

Funkar utmärkt^^

Ne de är ju inte de.. och jag har inte fått några vibrationer eller någonting när jag har använt dessa^^

OEM <3
6 957 Inlägg
29 mars 2009
blacklin3 skrev:
Bjork skrev:
blacklin3 skrev:

Funkar utmärkt^^

Ne de är ju inte de.. och jag har inte fått några vibrationer eller någonting när jag har använt dessa^^

Sen undrar jag hur mkt som kan hända när det rör sig om så få MM, visst det är känsligt men
ja ska pröva tongue

OEM <3

69 Inlägg
29 mars 2009
Bjork skrev:

Kör med Biltemas 5mm spacers på caddyn och inte har då jag märkt någon obalans, dock så är ju dom universal så monterar man dom inte riktigt så klart man får obalans. Annars väldigt prisvärda enligt mig.

VW Caddy mk1

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
30 mars 2009
Oljor e ju ganska enkelt och kolla hur bra dom e då dom har klassificeringsnormer.

Å jag skulle vilja säga att du får leta länge idag för att hitta en olja som e sämre än den bästa oljan som fanns för 20 år sen.

Sen skall man givetvis ha en olja som passar den motor man har och till det användningsområde motorn används.

Biltemas spacer e samma som dom flesta Däckfirmor har kostar ungefär samma där me.

Skall inte uttala mig helt om kvaliteén men dom från speedparts ahsäkert navstyrning då dom e lite bredare å det kan ju va att föredra.

Älskar förövrigt Biltema dom har räddat mig massvis med gånger både när det gäller delar å verktyg

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

OEM <3
6 957 Inlägg
30 mars 2009
JaggaChafen skrev:
Oljor e ju ganska enkelt och kolla hur bra dom e då dom har klassificeringsnormer.

Å jag skulle vilja säga att du får leta länge idag för att hitta en olja som e sämre än den bästa oljan som fanns för 20 år sen.

Sen skall man givetvis ha en olja som passar den motor man har och till det användningsområde motorn används.

Biltemas spacer e samma som dom flesta Däckfirmor har kostar ungefär samma där me.

Skall inte uttala mig helt om kvaliteén men dom från speedparts ahsäkert navstyrning då dom e lite bredare å det kan ju va att föredra.

Älskar förövrigt Biltema dom har räddat mig massvis med gånger både när det gäller delar å verktyg

Jupp, speedparts har navstyrning, men om man monterar i lugn och ro och tittar lite vad som kan vara bäst läge på dom så tror jag man kan få det ganska bra smile

OEM <3

Driver
2 111 Inlägg
30 mars 2009
Bjork skrev:
JaggaChafen skrev:

Jupp, speedparts har navstyrning, men om man monterar i lugn och ro och tittar lite vad som kan vara bäst läge på dom så tror jag man kan få det ganska bra smile

Funkar nog inte så bra nej om du inte har styrning från navet,wller pinbultar i navet? som volvo,nissan osv..

Har du lösa bultar så kan jag garantera dig att du kommer ångra dig då hjulen inte blir centrerade oavsett hur noga du "tittar" wink...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

OEM <3
6 957 Inlägg
30 mars 2009
Janken skrev:
Bjork skrev:
JaggaChafen skrev:

Funkar nog inte så bra nej om du inte har styrning från navet,wller pinbultar i navet? som volvo,nissan osv..

Har du lösa bultar så kan jag garantera dig att du kommer ångra dig då hjulen inte blir centrerade oavsett hur noga du "tittar" wink...

Okej, så det kanske är bäst att satsa på navstyrda på direkten?

OEM <3

194 Inlägg
30 mars 2009
Tvivlar på att biltemas olja är SKIT,för man för inte sälja en olja som inte är godkänd.ALLA oljor måste klara ett visst test för att få säljas smile Sen är det nog inte den bästa oljan för race lr trimmat,Men kör man en gammal volvo lr en vanlig standardbil så tror jag inte de är nån skillnad,Har kör LIDL olja i ALLA mina vinterbilar,och har aldrig haft ett motorras lr nått som tyder på dålig olja.Då brukar oftast vinterbilar få smaka på fullgas åskörning.Så dom har nog inte så dålig olja om man kör standard...

Joodu_6

Ugglan-racing
362 Inlägg
30 mars 2009
Bjork skrev:
Janken skrev:
Bjork skrev:

Okej, så det kanske är bäst att satsa på navstyrda på direkten?

sorry tänkte inte på det innan.. dom ska bara användas om hjulen sätts fast med MUTTRAR!

En gång till nu
760 Inlägg
30 mars 2009
te_wik skrev:
Hade Biltema bara sålt skit hade de inte överlevt såhär länge, tänk på det.

Mvh Tommy

De finns ju 2 sidor av myntet.
om vi ska nämna verktyg då,

Använda Biltemas produkter proffesionellt i yrkesliv är nog ingen hit.

Men är du en glad hobbymekaniker lär de funka fint!
Cheers

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
alexxe skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Cheers

Och så skrev jag "hade biltema sålt bara skit...". Med det menat att de har bra grejjer, de har dåliga grejjer.

Deras verktyg har jag inget positivt att säga om för den delen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
30 mars 2009
alexxe skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Cheers

kan säga att efter ha dragit sönder 3 st BACHO spärrringnycklar på jobbet så tog ja en spärrnyckel från biltema som ja hade i garaget å den har hållit i över ett år nu. dock så e biltemas elverktyg inte dom bästa.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Muttley
30 mars 2009
De gjorde tester på Ryggskydd för mc.
Biltemas var så pass dåligt att de var lika bra att skita helt i skydd isåfall smile

OEM <3
6 957 Inlägg
30 mars 2009
alexxe skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Cheers

Falköpings Bildemontering skruvar med Biltemaverktyg, och där skruvas det flitigt och än håller det tongue

OEM <3

16 197 Inlägg
30 mars 2009
tkd_rille skrev:
De gjorde tester på Ryggskydd för mc.
Biltemas var så pass dåligt att de var lika bra att skita helt i skydd isåfall smile

men de bästa vore ju att ge fan i å vurpa ¨på hojjen.. wink

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
Man har ju vart med om att hylsor och annat från Kamasa och Bacho har pajjat så det är ju inte bara lågpris verktyg som pajjar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
30 mars 2009
te_wik skrev:
Man har ju vart med om att hylsor och annat från Kamasa och Bacho har pajjat så det är ju inte bara lågpris verktyg som pajjar.

Mvh Tommy

kan säga att 90% av de meckvertyg ja använder i garaget kommer från biltema... även alla tryckluftslipmaskiner.

Sök