JapMax skrev:
Jag har dessutom ett exempel med en äldre Saab 9000 turbo som inte orkade bygga upp oljetrycket med deras olja av någon anledning. Hällde i en olja från Pennzoil tror jag de va och helt plötsligt hade han tryck igen.
Jag tvivlar fkt på deras olja, den känns inte fräsh helt enkelt
Hmm låter skumt, måste vart nått skumt med bilen. Jag har kört 2 volvos, en opel, en eclipse, och min golf på biltema olja och motorerna har aldrig visat något tecken på att dem skulle må sämre med biltema olja i sig.
Men visst något måste ju göras/inte göras eftersom att priset är så bra eller hur? fel viskositet på biltema oljan? det ska väl vara olika till olika bilar eller hur? låter som han köpte någon som var för trögflytande för saaben.
Tomingas skrev:
varför snåla med olja? det e inte mkt kr d handlar om. men jag skulle aldrig tec hällai biltema olja i ngn av mina motorer som ja tex lagt ut 50 lax på aldrig! sen standard motorer går la säkert men ja skulle aldrig kört på skiten iaf
Låter vettigt, deras olja är nog inget för högprestanda motorer.
Bjork skrev:
Kan ngn svara på detta då?
Biltemas spacers, bra eller anus?
Speedparts ska ha 349kr (8mm) för 2 st, Biltema 35kr (5mm) för 2st, dock universal.
Biltemas är säkert inte så noga balanserade... så man får nog chansa o hoppas att man får en uppsättning bra. sen kanske biltemas är helt olegerade o rostar... sånt man märker, 35 är så liten summa att det kan vara värt och prova... åtminstånde på saker som inte sabbar hela bilen för att dem är dåliga.
Senast redigerat av AcesHigh666 (29 mars 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.