2295
Sök

Köpråd: Audi, Saab och Golf

48 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Mitt misstag ursäkta.

Hursomhelst så gick det alldeless tillräckligt fort det roll

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 mars 2009
Lite konstiga fördommar mot Bmw, där finns inte mer el än någon annan så länge du inte väljer en 7a kanske...

I alla fall, är du ute efter en Audi så kolla på A4 också. Ingen står prisskillnad men en mycket smidigare bil (än 100) med bättre kvalitet.

Eller varför inte en 850 T5?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 021 Inlägg
29 mars 2009
Elda skrev:
Rille0 skrev:
Elda skrev:
nyare 900 ska du inte ha nån för så lite pengar då dom hade MÅNGA problem

Utveckla tack smile

Saab 900 från 94 (framförallt 94orna) har mkt problem, detta är såklart individuellt från bil till bil men galvsläpp osv är inte helt ovanligt.. Dessutom så är dom riktigt tråkiga att köra jämfört med en gammal 900, alla modeller utom 98 har dessutom vajerkoppling som är trög och jobbig.

jag ogillar dessutom designen på dessa GM-plastmonster.

Du kan såklart få en riktigt fin nyare 900 av senaste årsmodellen med dom stora brosmarna och den uppdaterade fjädringen, men dessa kostar över 20 000 så därför anser jag att en 9000 är bästa saab-valet för dom pengarna om man kan leva med att dom är lite dyrare att äga en en gammal 900.

enda nackdelen jag kan se med en ng900 jämtemot en og är väghållningen som är ett par klasser bättre på og'n, kopplingen kan ja hålla med om är lite annorlunda i början men man vänjer sig, enda felet ja har haft på min 10 tusen kronors 900 är att instrument panelen levde fan men en timme med en lödpenna fixade det, tycker ng900 är en klart modernare bil, dessutom slipper man sönderrostade dörrbottnar och en växellåda från 1800 talet, men i det stora hela tror jag nog att en 9000 94- är det bästa köpet när det gäller halvgammla saabar, ångar mig att ja inte köpte en istället för 900'an.

48 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Jag kollar inte på någon Volvo 850 T5 för att det finns inte så många här uppe i norrbotten och för att dem är ofta hårt körda plus att jag ska inte köpa något efter Sundsvall pågrund av allt salt vill inte ha någon bil som håller på och rosta.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 mars 2009
Jag tycker du ska göra såhär. Läs på om de olika bilarna så du är insatt.
Finns köpråd (mer eller mindra partiska iofs) till de flesta modeller.

Gå inte efter hur bilen låter eller ser ut i huvudsak.

Sen, Auditok som jag är måste jag rätta dig.. Det finns ingen Audi 100 på B4 karossen, den heter C4 från 91b och framåt smile
B4 är 80/90/Coupe osv.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (29 mars 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

276 Inlägg
29 mars 2009
skulle satsa på en saab 900 .. men jag är inte objektiv då jag älskar dessa bilar!! tongue

48 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Men om vi skulle säga att jag köper en Saab 9000 CSE 2,3 är det då svårt att sötta in en Saab 2,0T på 150hk motor i den bilen man har?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
29 mars 2009
johnny1991 skrev:
Saab 9000 CS - lite lite motor nästan.
http://www.blocket.se/vi/20865507.htm?ca=2_s

Ja det är klent, att köpa en Saab utan turbo är som att ja jag vet inte vad.... Jag skulle rekomenderat dig en 9000sc(e) fom 1996 med minst 2.0t hällst 2.3T med 200hp och 330Nw men då kostar försäkringarna där efter också sad
Senast redigerat av TenZer (29 mars 2009)

Rock'n Roll

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 mars 2009
Saaben är mest bil för pengarna om man värderar köregenskaper.

"Liberty of thought is the life of the soul"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 mars 2009
hedley skrev:

Det grundar du på vad? Har du tester att visa?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 mars 2009
johnny1991 skrev:
Men om vi skulle säga att jag köper en Saab 9000 CSE 2,3 är det då svårt att sötta in en Saab 2,0T på 150hk motor i den bilen man har?

Inget att rekomendera.

Köp en turbo bil direkt. Gärna 2.3LTT 170hk original och du får utan problem 220+ med enbart ny programvara. Samt att du har billig försäkring osv iochmed LTT.

Ska du inte ha turbo kan du ju istortsett köpa vilken bil som helst..

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 mars 2009
hedley skrev:

Saab är mest bil för pengarna på alla fronter i sällskapet Audi/Golf...

Rock'n Roll

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 mars 2009
te_wik skrev:
hedley skrev:

Mvh Tommy

För att jag har kört istortsett samtliga av bilarna han nämnt i sitt första inlägg?

Det är fasiken så mycket roligare att köra en 2.3T med 200hk än en 140+hk audi eller nån golf upp till 20k i pris..

Sure vr6.an är små rolig men det stannar där..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
hedley skrev:
te_wik skrev:
hedley skrev:

Mvh Tommy

För att jag har kört istortsett samtliga av bilarna han nämnt i sitt första inlägg?

Det är fasiken så mycket roligare att köra en 2.3T med 200hk än en 140+hk audi eller nån golf upp till 20k i pris..

Det har jag med, tycker själv att audin var de bästa av dom, därför det blev audi för mig.
Alla har ju olika smak, beror ju helt på föraren så.

Sen visst, en Turbosaab är roligare att gasa med än en sugfemma, men de säger ju sig självt..
man kan inte jämföra en turbomotor med en sugmotor..

Mvh Tommy

48 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Okej det låter som att det ska börja bli intriger här emellan jag vet inte vad men låt oss lägga det åt sidan istället nu för jag skulle helst inte vilja se denna sidan låsas´.

155 Inlägg
30 mars 2009
Saab 900 skulle jag rekomendera -97

94 har bara sjukt många problem, aldrig mer en sådan för min del. Kosta mer än de smaka.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
johnny1991 skrev:
Okej det låter som att det ska börja bli intriger här emellan jag vet inte vad men låt oss lägga det åt sidan istället nu för jag skulle helst inte vilja se denna sidan låsas´.

Sådant får man alltid räkna med när man ska jämföra olika märken smile

Men som jag skrev tidigare, fixa körkort och provkör alla de bilar du är intresserad av, sen köper du den DU gillade mest, det är ingen annan som kan avgöra vilken bil som passar dig bäst.

Sen, provkör inte bara en av varje modell, skicket och därmed köregenskaperna kan skilja mycket beroende på hur bilen är körd och skött tidigare.

Lycka till!

Mvh Tommy

48 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
johnny1991 skrev:

Sådant får man alltid räkna med när man ska jämföra olika märken smile

Men som jag skrev tidigare, fixa körkort och provkör alla de bilar du är intresserad av, sen köper du den DU gillade mest, det är ingen annan som kan avgöra vilken bil som passar dig bäst.

Sen, provkör inte bara en av varje modell, skicket och därmed köregenskaperna kan skilja mycket beroende på hur bilen är körd och skött tidigare.

Lycka till!

Mvh Tommy

okej tackar.

Men jag också en hemsida där man kan få tag i Saab 2,0T motorer på 150hk lätt och dem testar dem där och bedömer dem och en sån saab motor kan man få för 4000kr och monteringen av motorn gör jag isånnafall själv hos en jag känner.

500 Inlägg
30 mars 2009
te_wik skrev:
hedley skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Det har jag med, tycker själv att audin var de bästa av dom, därför det blev audi för mig.

Sen visst, en Turbosaab är roligare att gasa med än en sugfemma, men de säger ju sig självt..

Mvh Tommy

Varför inte? De är ju i samma prisklass?roll

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
Nocturnal skrev:
te_wik skrev:
hedley skrev:

Mvh Tommy

Varför inte? De är ju i samma prisklass?roll

Ja men motorkaraktären syftar jag på...
som svar på:

Mvh Tommy

Sök