Jag skulle kolla på en Mercedes 190E -89, 5000kr ville snubben ha för den, han arbetade som frisör här i stan, och bilen stod i Stockholm förövrigt nyskattad, nybesiktigad, 15000mil och allmänt fin som han sa. Den stod i ett garage. Fin i lacken var den också.
Vi kommer överens om att åka och kolla på den tillsammans, i varsin bil, färden beger sig mot Stockholm och vi svänger av motorvägen vid "Fittja" redan där slog jag mig i pannan med handflatan, haha. Precis efter avfarten stod bilen vid en bensinmack. Gick fram (bilen så bra ut på håll) färgen bokstavligt talat hängde på bilen, den såg rent av förjävlig ut, inte en gnutta klarlack på hela taket.
Och inne i bilen såg det ut som man hade låtit, 5st rabiessmittade schäfrar gått lös på. Lyfte på motorhuven eftersom den var helt död när man vred på nyckeln, vi var tvungna att använda vårt batteri för att få igång den, så den hade stått där ett bra tag med andra ord. Neon i grillen neon i hatthyllan, jag ville bara spy när jag såg liket. 35000mil hade den gått inga 15000 som ägaren hävdat. Bilen gick månaden ut, sen skulle liket besiktigas och skattas. Säljaren hade kirurghandskar, för att inte blir skitig. Ajusste, en liten parkeringsskada hade den på höger bakdörr....hela hundbenet och dörren var intryckt, det gick inte ens att öppna dörren. Tänker inte ens säga var om han var helsvensk eller inte......
/Markus
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.