3103
Sök

Audi 100 utan tändningslås

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Hej!
Har en audi 100 som blev stulen för ett tag sen. Fick tillbaka den efter 3 dagar. Finns inget tändningslås kvar efter tjuvarna så allt som finns är denna: http://data.fuskbugg.se/skalman01/20090330696.jpg

Så min fråga är: Hur startar jag bilen?
Förstår att jag måste ha 2? kablar som jag tar mellan tändningen och mellan startmotor kontakten lr nått? MEn vilka kablar är det?

Någon som är erfaren på detta ämnet? big_smile

Before anyone did anything, Elvis did everything...

876 Inlägg
30 mars 2009
Jobbigt med bilstölder!

Smidigaste enligt mitt tycke är att åka ner till skroten och hämta ett tändningslås med puckel !lycka til...

Går väl på ett par hundringar...
Senast redigerat av volvoperfomanceclub (30 mars 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
Håller med, det blir nog smidigast.

Men ifall det är så att du måste få igång bilen snabbt för att flytta på den eller så, så bör du komma fram till något vettigt ifall du har ett elschema. Vad för årsmodell är det och vilken motor?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

290 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Ähhh, orkar inte tongue skulle bara vilja se om det går

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
Toby skrev:
Ähhh, orkar inte tongue skulle bara vilja se om det går

Allting går smile

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

290 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Ja men hur big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
Toby skrev:
Ja men hur big_smile

Testa dig fram eller hitta ett elschema. Det lär ju vara mycket mer än 2 kablar iaf.

Mvh Tommy

876 Inlägg
30 mars 2009
Toby skrev:
Ja men hur big_smile

Bara prova dig fram tongue

290 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
volvoperfomanceclub skrev:
Toby skrev:
Ja men hur big_smile

Ahh, det e ju väldigt lätt

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
Toby skrev:
volvoperfomanceclub skrev:
Toby skrev:
Ja men hur big_smile

Ahh, det e ju väldigt lätt

Jag tycker inte du verkar vara så mottaglig för tips? yikes
Jag tror inte någon kommer att skriva precis hur du ska gå till väga..

Mvh Tommy

876 Inlägg
30 mars 2009
tycker fortfarande det är smidigare  och bara fixa ett nytt tändnings lås!när dewt ändå inte handlar om några stora pengar!"TJURPELLE"

290 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Det jag hade tänkt mig var typ: Koppla samman, röda kablar och gula kablar sen sätter du ihop brun och svart, TYP big_smile

876 Inlägg
30 mars 2009
Toby skrev:
Det jag hade tänkt mig var typ: Koppla samman, röda kablar och gula kablar sen sätter du ihop brun och svart, TYP big_smile

Helt fel,,

276 Inlägg
30 mars 2009
Toby skrev:

ja det e troligt att dom gör det så enkelt roll

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 mars 2009
Mät upp vilka kablar som det är ström i . Koppla ihop o leta efter tändningsläget, ( När bensin mätare, olje, abs och allt det tänds o funkar ) Sen Går du till motorn o kollar vad det är för färg på den lilla sladen som går från start motorn, Finns den färgen i din kabelhärva till tändningslåset så dra den på tändningskablarna. Finns den inte där så skala upp kabeln lite vid start motorn o kortslut den lite med 12v så har du en brummandes ådi!

C H E V R O L E T <3

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
30 mars 2009
Det går inte att sticka in en skruvmejsel i hålet så du kan vrida om på så sätt?

MVH. Alex

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 mars 2009
alexbenhard skrev:
Det går inte att sticka in en skruvmejsel i hålet så du kan vrida om på så sätt?

MVH. Alex

Den delen du tänker på är den som man skall stoppa denna kontakten i smile

C H E V R O L E T <3

128 Inlägg
30 mars 2009
är inte så krångligt, kraftig röd ska lindas ihop med den/de kablar som får bränslepumpen att väsnas, sen bara duta till med den som ger signal till start motorn.. vill du inte klippa kablarna så leta fram vilken av kablarna som ger signal till startmotorn, lägg den på minnet..  sen sätter du en kabel mellan batteri plus och plus på tändspolen. sen är det bara att dutta till med kabeln till starten.

Bussmekaniker
81 Inlägg
3 april 2009
någonstans har du ju 30 kabeln, någonstans 15, och någonstans 50, bara att leta sig fram eller hitta ett kopplingschema som gör det betydligt lättare, men ett tips är att åka till skroten.

Sök