Kör en volvo v70 t5 -98 som börjar rycka och hacka vid gaspådrag, det börjar lite efter att turbon börjat ladda men gasar jag upp lungt och jämt så finns inte problemet. Och när bilen är kall så finns inte problemet heller, har haft bilen inne på volvo verkstad men de hittar inge fel. Har själv bytt alla tänd delar. Någon som har haft samma fel?
Jag skulle givetvis bytt alla tänddelar som du har gjort:). Men en annan orsak är en slang som sitter bakom termostaten som går in i insuget. Den slangen brukar alltid gå sönder. Heter "kopplingsstycke" på volvo. Lys in med en lampa där så hittar du den. Eller så kan det vara wastgate ventilen som hänger sig. Eller så kan du mäta upp luftmassemätaren och se om du ha rätta värden där.
läste om ditt problem på farsans jobb ( meca.se ) och hans kollega sa att det e säkert kamaxelgivaren som e sönder. ( en van gammal volvo mekaniker )
prova byt ut denna, så kanske det löser sig. det e nog det billigaste du kan göra för tillfället. man kan hitta en på skroten men se då till att det e likadan motor som din egen.
läste om ditt problem på farsans jobb ( meca.se ) och hans kollega sa att det e säkert kamaxelgivaren som e sönder. ( en van gammal volvo mekaniker )
prova byt ut denna, så kanske det löser sig. det e nog det billigaste du kan göra för tillfället. man kan hitta en på skroten men se då till att det e likadan motor som din egen.
hoppas det löser sig
varför ska ha se till att få en ifrån en likadan motor då det är samma på alla, även 850?
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
läste om ditt problem på farsans jobb ( meca.se ) och hans kollega sa att det e säkert kamaxelgivaren som e sönder. ( en van gammal volvo mekaniker )
prova byt ut denna, så kanske det löser sig. det e nog det billigaste du kan göra för tillfället. man kan hitta en på skroten men se då till att det e likadan motor som din egen.
hoppas det löser sig
varför ska ha se till att få en ifrån en likadan motor då det är samma på alla, även 850?
förlåt mig, men jag skrev bara vad han sa till mig.
läste om ditt problem på farsans jobb ( meca.se ) och hans kollega sa att det e säkert kamaxelgivaren som e sönder. ( en van gammal volvo mekaniker )
Det är ytterst tveksamt av den enkla anledninge att om den hade varit trasig så hade den inte ens startat. Dessutom används den bara när man startar motorn, så när motorn väl startar så kan de gå sönder utan att det blir något problem, förrens man ska starta nästa gång då.
läste om ditt problem på farsans jobb ( meca.se ) och hans kollega sa att det e säkert kamaxelgivaren som e sönder. ( en van gammal volvo mekaniker )
Det är ytterst tveksamt av den enkla anledninge att om den hade varit trasig så hade den inte ens startat. Dessutom används den bara när man startar motorn, så när motorn väl startar så kan de gå sönder utan att det blir något problem, förrens man ska starta nästa gång då.
Jo, bilen startar fast den e kass. fast bilen går inte som den ska. har själv bytat ut en på min förra bil med ojämn gång vid gaspådrag. bytade ut den mot en ny och den gick som klockan.
så bilen kan visst starta fast kamaxelgivaren e kass.
Har hittat felet det var en slang som hoppat av, slangen som går in i insuget lite under termostaten och behållaren med servo vätska. Bytte också lite andra slangar som hade torkat. Tack för hjälpen och alla svaren.