4446
Sök

Olje läckage b230f

15 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
som ämnet säger. min motor sprutar olja under insuget, har försökt gjort rent vevhusventelationen (stavas?) men de fortsätter. skulle va skönt och få bukt med problemet. ska jag köpa ny låda (vevhus vent) eller kan de va något annat? topplocks packningen?sadsadsadsad HJÄLP MIG
Har en vx kam i inget annat trim om de är information som kan hjälpa. bilen går ju framåt men kanske inte länge till om de sprutar olja när man trycker lite på gasen.
Senast redigerat av avatars (31 mars 2009)

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
31 mars 2009
Om det bokstavligt talat sprutar ut olja så rekomenderar ja att du kollar upp topplockspackningen. Tror starkt på den.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
31 mars 2009
vart mer exakt sprutar det ? runt vevhust venten eller? har det alltid vart så eller blev det efter du gjort rent den? fick du dit den ordentligt ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

15 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
de bokstavligen sprutar har inte sätt de men de är olja ända bort till spolarvätsk behållaren. de gör  mig jätte orolig om de är VV som sitter under insuget med två små rör ner i blocket och ett upp..

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
31 mars 2009
Aa det är Vevhusventalation, men tror mer på topplockspackningen. Om det skulle vara stop i vv:n skulle motorn inte vilja gå har jag för mig om va ? Jag vet iallafall så mycket att den skulle inte spruta olja ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
31 mars 2009
Dom går, men de går skit tills man knäcker någon packning, alternativt packbox. Men är nästan helt hundra på topplockspackningen.

m5portal.com
m3portal.com

242 Inlägg
1 april 2009
låter som du har ett schysst vevhustryck :p gör ett komp prov och se hur det ser ut smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 april 2009
å motorn går som den ska? den låter inte nå konstigt eller går taskigt ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

15 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
de går bra som fan har chans mot 940turbo men vill inte gasa för de är när man trycker på man märker att de läcker för då luktar de bränt¨
om de är topplocks packingen tror ni att motorn har tagit skada? plus att packning till plast boxen (vv) klara nog inte av sånt tryck de blir jag skulle förvåna mig om topplockspackningen går då de finns lättare vägar för oljan att ta vägen. motorn har gått 13tusen någonting. ska till en verksta och fråga idag kan inte mycke om bilar men vet jag felet ska jag själv fixa de.. annars så skickar jag bilen till afrika

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
1 april 2009
om de är topplocks packingen tror ni att motorn har tagit skada?

Jag antar att du håller koll på oljenivån om de sprutar olja ur motorn? Annars ökar ju risken för att motorn skulle ha tagit skada..

Kolla upp vevhusventilationen, lättast är att ta lös insuget och en sån packning kostar inte många hundra så de kan vara värt det då du slipper en massa problem. Ta isär vevhusventilationen, rengör den noggrant, rengör även blocket så pass att de syns vars oljan kommer ifrån när du gasar på.

plus att packning till plast boxen (vv) klara nog inte av sånt tryck de blir jag skulle förvåna mig om topplockspackningen går då de finns lättare vägar för oljan att ta vägen.

Kan säga på en gång att toppackningen har gått på många bilar utan att vevhusventilationen går sönder för det. Allt som behövs är att du har haft låg vattennivå i bilen och kört den för varm så kan packningen vara väck.

Men som sagt, kolla upp vevhusventilationen, rengör den och blocket noga. Så ser du ju vars oljan kommer från sen.

m5portal.com
m3portal.com

Sök