3220
Sök

Hjälp med installation av diskanter!

4 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Tja!

Rätt ny på detta med billjud. Är så att jag har ett par GAS ALPHA 525x i framdörrarna. Nu har jag köpt GAS TW125 (diskanter) som jag vill koppla in i fram. Hur gör jag nu för att koppla in detta?

Jag fick med delningsfilter till diskanterna, men har ingen aning hur jag ska koppla ihop allting rätt.

Tacksam för svar!

[EDIT]

Kanske bra att veta att framhögtalarna är kopplade till ett GAS 4-kanalssteg som sitter i bakluckan tillsammans med et par 6x9:or.

Jag provade att koppla in diskanterna + delningsfilter direkt i stereon, men det lät brusigt och allmänt dåligt från diskanterna. Har för mig att man ska koppla in de i befintliga högtalare, typ de jag har i fram?
Senast redigerat av Jolmar (2 april 2009)

8 Inlägg
2 april 2009
Du kan koppla in diskanterna på samma kanal på steget som framhögtalarna. Alltså från steget till delningsfiltret från delningsfiltret till diskanten.

4 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Så jag ska alltså köra både 5,25:orna och diskanterna från samma kanal på slutsteget? Alltså skruva fast 2 kablar i samma kanal? Eller hur menar du?

8 Inlägg
2 april 2009
alldeles riktigt.

4 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Ok, Jag provar det direkt då:) Tack för snabbt svar! Jag återkommer och berättar hur det gick.

4 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Det fungerade utmärkt. Tack för hjälpen Agnostic!

8 Inlägg
2 april 2009
Vad kul att det funkade....smile

Sök