3838
Sök

Ang T04e agg

224 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
#1
tja det e så att jag har satt i en t04e agg i min 945 ltt 96. (kina agg troligtvis) står inget på kompressor delen heller så

och när den e kall typ på morgonen så ryker den grymt mkt inte blå rök men ja typ kondens i avgassystemet rök men sen slutar den inte förens man kör en sväng typ 500m.

sen nu har den börjat ryka lite blåt när man axar på lite kör med 1bar i ladd med den.

den är bara olje kyld kan det vara packningar i agget som börjar ge sej? för den ryker inget när man står på tomgång när man kört den varm osv kommer ingen vätska ur avgas delen heller.

skulle vara bra med snabba svar =P

MVH

948 Inlägg
2 april 2009
#2
vart köpte du agget om det är ok man frågar?

224 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
#3
köpte det nytt av en kompis vet ej vart han fått det ifrån..

enda han gjort med det va o sätta på *940* avgas del på agget

224 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#4
någon som vet *tecken* på att topp ppackningen börjar ge sej? har ingen olja/vatten i motor eller expansions kärl. går som vanligt

948 Inlägg
3 april 2009
#5
kan det inte bara vara så att det är kondens i? för tar den inget kylarvatten är det väl ingen fara? och att den ryker blått har den gjort det hela tiden? eller nått som har börjat nu?

224 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#6
nej rykit blått har den aldrig gjort va en polare som sa det när jag skicka på 1 o 2ans växel att det rök ganska mkt blått

224 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
#7
sj´hit nu har jag störa problem med bilen LOL

den ryker blått som in i helvete när den står på tomgång!!!

men när man kör med den ryker den ingen men släpper man på gasen då ryker den riktigt mkt blåt..

är det topp packningen eller kan det vara något annat? tror inte det är agget i sej som e slut

402 Inlägg
8 april 2009
#8
Hej! Köpte ett kina agg. på Biltema, det gick 40(förtio)mil innan det var helt slut!
Då rök det ordentligt när man släppte gasen. Fick ett nytt på garantin, som verka
funka ok, men jag skaffade ett annat iaf. för säkerhets skull. Det är nog väldigt
ojämn kvalite på kinaprylarna. mvh- Micke.


Meister
6 763 Inlägg
8 april 2009
#9
softmuppen skrev:
sj´hit nu har jag störa problem med bilen LOL

den ryker blått som in i helvete när den står på tomgång!!!

men när man kör med den ryker den ingen men släpper man på gasen då ryker den riktigt mkt blåt..

är det topp packningen eller kan det vara något annat? tror inte det är agget i sej som e slut

Det är troligen inte toppackningen då det brukar ryka vitt. Turboras brukar ju ge blårök men det borde ju inte ryka blått på tomgång?


Meister
6 763 Inlägg
8 april 2009
#10
Pinnenpabacken skrev:
Hej! Köpte ett kina agg. på Biltema, det gick 40(förtio)mil innan det var helt slut!
Då rök det ordentligt när man släppte gasen. Fick ett nytt på garantin, som verka
funka ok, men jag skaffade ett annat iaf. för säkerhets skull. Det är nog väldigt
ojämn kvalite på kinaprylarna. mvh- Micke.

Biltema har väll inga kinaagg? Det är ju garrett


2 266 Inlägg
8 april 2009
#11
kolla hur de står till med oljereturen, likande fenomen som grannenn hade på sin 940. den var tät/ för liten vilket gjorde att olja sökte sig ut genom packningarna i turbon och de var en sån där kina t04e med 940 avgas

svetsdiff !!!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 april 2009
#12
softmuppen skrev:
sj´hit nu har jag störa problem med bilen LOL

den ryker blått som in i helvete när den står på tomgång!!!

men när man kör med den ryker den ingen men släpper man på gasen då ryker den riktigt mkt blåt..

är det topp packningen eller kan det vara något annat? tror inte det är agget i sej som e slut

kan ju va så att turbon är slut

bara känna hur mkt den glappar / kolla intercoolern om den är full med olja / icrören brukar kunna va mkt olja i luftsystemet när de är turbo ras på g


402 Inlägg
8 april 2009
#13
Biltema säljer motsvarande mitsu td04 16-t, som är kinatillverkade, tror även att garretaggen är kopior


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 april 2009
#14
inte oljeringarna som är dåliga då?

-den satt som en fläskläpp-

224 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#15
olje returen till agget e ny bytt gjorde rent vevhus koppen igår men det e samma sak igen,,

men nu ryker den inte lika mkt som den gjorde för 2 dagar sen men har en kille som ska lyfta toppen o byta alla packningar osv får se om det blir bra då för han trodde det va ventil tättningar som va dåliga..

och agget e iget glappt i kände på den igår.

224 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#16
husmus skrev:
inte oljeringarna som är dåliga då?

oljeringar? ventil tättningar menar du då va?

224 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#17
lol ny fråga=P
om agget e slut/dåligt.

ska man känna på fläkten som sitter på lmm sidan alltså kompressor delen? inte avgas sidan på agget.

ska den vara något glapp eller inget?

kan säga att den glapar runt 3mm i en cirkel=P

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 april 2009
#18
Jag har varit med om Turboaggregat som har släppt igenom lite olja hela tiden. när man kört med skiten har de inte ryckt direkt synligt utan bara på tomgång då den inte orkar förbränna skiten, utan då bolmar de..

div 940 har ju även problem med vevhusventilationen som kan ge lite rök (vet ju inte hur mycke de ger i ditt fal) å om inte så kostar nya lager å packningar te din snurra inte många kronor... sitter samma lager i min snurra å de går å beställa dom för under 1000kr ....


224 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#19
ja fast vehusvent har jag gjort rent på den osv alla rör te den oxså..
fast alltså jag tror inte jag orkar o byta lager o skit då blir det säkerligen katt prutt av allt då kan jag lägga till 1000kr extra o bara shifta över sen sälja det andra.

för axeln som infläkten sitter i glappar även lite inåt/utåt sen om man tar 2 fingrar o håller i den och *juckar* lite upp/ner då klonkar den i turbin husets väggar

så det e ju bara o ta en rolig påsk o leta agg o byta =P

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 april 2009
#20
softmuppen skrev:
ja fast vehusvent har jag gjort rent på den osv alla rör te den oxså..
fast alltså jag tror inte jag orkar o byta lager o skit då blir det säkerligen katt prutt av allt då kan jag lägga till 1000kr extra o bara shifta över sen sälja det andra.

för axeln som infläkten sitter i glappar även lite inåt/utåt sen om man tar 2 fingrar o håller i den och *juckar* lite upp/ner då klonkar den i turbin husets väggar

så det e ju bara o ta en rolig påsk o leta agg o byta =P

jag tror inte du har rengjort alla rör å slangar till vevhusventen...haft nere oljetråget ?


vad säljer du din gamla turbo för ?



Sök