2829
Sök

Slutsteg med 6.5 o 3.5 eller 6.5 o 6x9?

56 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
hej.. Är det dåligt att köra 6.5 och 6x9 på slutsteg och 3.5 på stereon?
Eller ska man köra bara 6.5 o 3.5 på slutsteget och 6x9 på stereon?

MVH//Daniel:D

2 914 Inlägg
2 april 2009
helst alla men du kan nog köra dina 6x9 och 6.5 på steget om inte alla rymms. så skulle jag koppla det. men jag är ingen expert men det är vad jag skulle göra
Senast redigerat av kalle_kalle (2 april 2009)

Amatör
320 Inlägg
2 april 2009
Hehe, på min bil är originalhögtalarna 3.5or, det jag gjorde var att bytte ut 6.5orna i hattisen mot ett par 6.9or från kicker. Har dessutom kopplat ur 3.5orna fram, så det jag ska göra är att skära i dörrsidorna och sätta dit ett par 6,5or, ev. 5.25or som jag har liggqandes.

Du kan inte färvänta dig mycket genom att koppla 3.5or till varken slutsteg eller stereo.

Det är bara min erfarenhet/uppfatting. Rätta mig om jag har fel, men 3.5or är absolut inget JAG skulle köra på. Sumpa dem och kör 6.9orna bak med steg och 6.5or 5.25or i dörrsidorna istället.

Satsa på ett rejält märkesframsystem.

/A

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 april 2009
Och varför skulle inte 3,5or vara bra för? Jag kör med 3,5" koaxialer på brädan och 6,5" midbasar i dörrarna, låter riktigt bra! Bra mycket bättre än med 6,5" koaxialer i dörrarna eller midbasar där och diskanter på brädan. Med 3,5" på brädan så får du ju upp mellanregistret närmare öronen. Och just, jag kör allt på steg. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Amatör
320 Inlägg
3 april 2009
Mjo, det är iofs sant. Men jag kör inte så, berätta bara hur jag kör/tänkte köra :p

Kör du 3.5or i hattisen?

/A

ljudfantast
1 372 Inlägg
3 april 2009
aturai varför skulle man ta ditt ord om 3,5or seriöst. Du har ju iom dina miljoner trådar bevisat din "erfarenhet" inom området.

ONTOPIC: Kör framsystemet på steget och eventuella bakkoaxer på stereon om det skulle kärva med kanaler. Det kommer nog ge den bästa lösningen om du satsar på 6 högtalare i bilen.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 april 2009
aturai88 skrev:
Mjo, det är iofs sant. Men jag kör inte så, berätta bara hur jag kör/tänkte köra :p

Kör du 3.5or i hattisen?

/A

Nix sitter ingenting i min hatthylla, bara en baslåda i skuffen. Men ska nog slänga i nåt litet i hatthyllan så dom där bak får höra nåt mer än bas.

Som jag sa så sitter det 3,5" koaxialer på brädan som kör diskant och mellanregister, sen så ett par 6,5" i dörrarna som spelar midbas. Funkar kalas med den set-upen. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök