Idag har jag börjat med motorfästen, fick till dem på motorn.
Och de i framvagnsbalken.
Behöver få iväg lådan på svets nu innan jag kan fortsätta mer. Behöver få tag i nån form av rundstång, alu eller plast att svarva en centreringshylsa av..
Letar även efter första biten downpipe till 2jz-GTE twin turbo om nån har kontakter!
Har vart tyst ett tag men här kommer en uppdatering med mycket kul.
Har fixat färdigt styrhylsan till växellådssvetsning så nu är det lämnat på svets! Tackar KA Maskin för svarvhjälp
Fått hem lite mer delar. Nya spindelleder, oljefilter. Även en bränslepump motsvarande Bosch intank.
Monterade spindelleder och styrvinkelkittet från Txr performance som jag för övrigt kan rekommendera stark! Kul att börja montera lite plock så det bara är att skruva på bilen sen.
Har även hämtat mig en original downpipe till 2jz så nu har jag fläns till avgaset och kattar när det blir dags att regga.
Imorgon ska jag hämta ut en drivrem jag beställt som passar när man plockar bort ac-pumpen.
Vart dåligt med uppdateringar nu ett tag men det betyder inte att det inte händer något! Har hämtat lådan från svets, ser riktigt bra ut! Även fått hem en hardyskiva med olika bultcirklar då stora zf-lådan har större medbringare. Sen visade det sig att tryckplattan jag köpte var i för dåligt skick för att använda så har nu köpt mig en sachs 765 platta och ska lämna svänghjulet på svarv och stiftning hos primoto.
Igår hände det grejer i garaget! Stödlagret i vevaxeln hade legat i frysen en månad på krympning och veven värmdes lätt och lagret som var 0.25 mm för stor ytterdiameter passade perfekt. Sen skruvade jag på lådan på motorn och testade Hardy och kardan. I eftermiddag hämtar jimmylarss0n ut lite fingängade skruv till sprängkåpan åt mig så ska kunna dra det sista Snart dags att lyfta i och måtta!