(Lång version ) Tjena! Har ett litet problem som jag skulle behöva ha lite hjälp med. Jag åkte alldeles nyss från en polare och bilen startade och åkte som vanligt, inga problem tills att batteri och oljelampan började att blinka precis som när man håller på att starta bilen tills att den går i gång. Först trodde jag att bilen hade dött men när jag gasade med frikoppling hörde man motorn så jag fortsatte att köra.. 50-100 meter (ungefär, kort sträcka iaf) så händer samma sak, lamporna blinkar men denna gång är bilen inte på när jag frikopplar för att gasa så jag kan höra om motorn verkligen är på. Jag startar bilen (lyckligtvis) och fortsätter att åka till första bästa plats jag kan svänga av på för att kolla vad det är ostört. Kollade både oljan och vatten och båda var utan problem så min andra tanke var att det va soppatorsk, fråga mig inte varför men det var det enklaste jag tänkte på så jag sprang till statoil som stängde om 5 minuter, köpte bensin och sprang tillbaks och hällde i i tanken och startade bilen och samma sak hände. Nästa gång startade jag bilen och höll foten på gasen lätt och bilen var på hela tiden, så jag la i växeln och åkte hemåt och fick starta igång bilen ett par gånger till under färden i farten när jag frikopplade. Efter att jag märkte hur det egentligen låg till började jag tro att det kan vara LMM som har rykt, eller att det är tjuvluft någonstans, kan detta möjligvis stämma?
(Kort version) När jag släpper gasen och frikopplar dör bilen men om jag kör vanligt och fortfarande gasar när jag är i tomgång mellan växlarna dör den inte, kan det vara LMM eller luft som smyger sig in någonstans där det inte ska?
Googlade lite och såg att det kan vara det jag misstänkte. Någon som kan bekräfta detta i mitt fall? Tack på förhand!