Tjo, har problem med overdriven i 740in, den fungerar inte alls och börjar blir lite jobbigt (och dyrt) med bara 4 växlar.
Har googlat runt lite och de flesta jag läser om som har problem med ODn är att den hoppar i när man rycker lite i spaken (glapp), att den går i när lådan är varm (oljan), att relät har mulat, eller att solenoiden är knepig (eller jorden till den).
Jag tycker mig höra relät klicka, något som klickar från lådan också (solenoiden?), och lampan på instrumentpanelen lyser, men växeln hoppar inte i, har testat det mesta.
Är det någon som kan tänka sig vad det är för fel, är det bara att köpa en ny od och kränga på eller kan det vara något annat som spökar?
Läste om något filter som sitter på lådan tänkte ta den och rengöra skiten, men sipprar det ut mycket olja där i sånt fall?, tänkte om det måste fyllas på olja efter man rengjort filtret i sånt fall??
Hoppas något 740snille kan svara på detta, vore guld att få igång odn så man slipper bli ruinerad på soppa
Tar en snabb fråga till, har ett helvete till dålig tomgång också, bilen går bra som fan annars men tomgången är knepig, vid start så är den bra, men efter ett par minuter på tomgång så pendlar den mellan ~800-~1000rpm ungefär och hela bilen skakar som attan, en polare snacka om ventilspelet, möjligen att kammen sitter någon kugg fel, är det någon som kan säga något om detta också vore fint!
Det är en 740 GLE -86 med B230E och mek. insprutning!
Tack på förhand! / A