3020
Sök

Angående Lån om att köpa bil

55 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Hejsan mitt namn är patrik är 20 år jobbar inom flytt/flytt gubbe
ska köpa mig en toyota supra men vill ha den nu till i sommar har jobbat ihop 50 000 i kontanter och tänkte ta ett Lån på banken på 60 000 har ansökt och fick godkännt. min fråga är tycker ni att jag ska göra det? eller kanske jobba ihop mig lite till och ta ett lån på en liten mindre summa pengar. får ut en 15 000 cirka varje månad efter skatt. Vill verkligen köpa bil helveten men vet inte om det är någon bra ide. någon som sitter i samma sitts eller som har gjort något liknande. riktigt tacksam för svar/ och sorry för sär stavningen suger på det Hare bra alla cool

DFFL
9 020 Inlägg
5 april 2009
Gör det, de pengarna kan du beta av rätt snabbt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
5 april 2009
Köp!

Vad väntar du på smile.. Perfekt tillfälle att slå till nu!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

8 Inlägg
5 april 2009
Räkna in kostnaden att åka den bilen också, det är ingen Svenssonbil direkt och kostar satan att äga och köra.

55 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
heej tack för snabba och Enkla svar. aa jag gör nog det bor fotfarande hemma så. men ville höra lite åsikter vad ni tycker och så wink

631 Inlägg
5 april 2009
Satt i samma sits ( fast jag bor inte hemma )  , och tycker absolut du ska ta lånet.. smile   Kör på och NJUT!

55 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Ixu skrev:
Räkna in kostnaden att åka den bilen också, det är ingen Svenssonbil direkt och kostar satan att äga och köra.

aa joo det är sant det ochså men det får kosta, vart en dröm bil länge hehe lite måste man unna sig wink

huh?
10 427 Inlägg
5 april 2009
Kanske blir lite kärvt om du planerat att flytta hemifrån, om mycket av lönen går åt till bilen (eventuellt).
Men om du bor billigt osv så går det väl att ta ett lån med kort avbetalningstid. Skadar ju inte att bli av
med lånet snabbt.

Om du räknar med att behålla jobbet så är det ju egentligen bara att handla.
Kanske lönt att ha bilen som säkerhet för lånet också?

55 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Arradin skrev:
Satt i samma sits ( fast jag bor inte hemma )  , och tycker absolut du ska ta lånet.. smile   Kör på och NJUT!

okej gick det bra att betala av då smile? joo jag tar nog Lånet och Köper den tongue

1 703 Inlägg
5 april 2009
60k betalar du ju av snabbt om du bor hemma!
Köp och bli kung på gatan! Du ångrar annars när du är 45 och bitter.

7 275 Inlägg
5 april 2009
Pengar är till för att användas!
Om du anser att du klarar betalningarna samt utgifterna med en vettig marginal så kör på!

OEM <3
6 957 Inlägg
5 april 2009
Köp!

Du har ju bra förutsättningar till att skaffa en bil.

- Du har en buffert på 50 000kr i kontanter
- Du behöver inte ta ett herrejösses lån
- Du har jobb (fastanställd?)
- Du bor hemma

Ett lån på 60 000 klarar man ledigt av att betala av på ett år om man bor hemma.

Sen har du kollat försäkringar? skatt?

Sen finns det ju dom som kommer säga, "-neä jobba ett år till, så kan du köpa kontant.."
Då säger jag, låna för de är samma sak som att lägga undan X tusenkr i månaden som att
amortera pengar...iaf i mina ögon

Mvh

OEM <3

55 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
henkebenke skrev:
60k betalar du ju av snabbt om du bor hemma!
Köp och bli kung på gatan! Du ångrar annars när du är 45 och bitter.

hahaha Precis jag tar Lånet och köper en. joo betlar ingenting hemma Hare jävligt bra så ska passa på smile

55 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Pengar är till för att användas!
Om du anser att du klarar betalningarna samt utgifterna med en vettig marginal så kör på!

joo det gör jag har Räknat ut att jag klarar det Fint, bor juh hemma så jag kör på men alltid Kul att höra vad andra tycker om den saken.

55 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
Köp!

Du har ju bra förutsättningar till att skaffa en bil.

- Du har en buffert på 50 000kr i kontanter
- Du behöver inte ta ett herrejösses lån
- Du har jobb (fastanställd?)
- Du bor hemma

Ett lån på 60 000 klarar man ledigt av att betala av på ett år om man bor hemma.

Sen har du kollat försäkringar? skatt?

Sen finns det ju dom som kommer säga, "-neä jobba ett år till, så kan du köpa kontant.."
Då säger jag, låna för de är samma sak som att lägga undan X tusenkr i månaden som att
amortera pengar...iaf i mina ögon

Mvh

jajemen är Fastanställd, försäkring och skatt har jag kollat upp det var det första jag gjorde för att få en uppsikt på det hela wink Yes tycker jag ochså jag kör på !!!  Tack för alla svar från alla , bara skriva mera och säga om vad ni tycker haha Hare

Avstängd
126 Inlägg
5 april 2009
tja patrik jag tycker Verkligen att du ska slå på det. har en polare som gjorde precis samma sak som dig koa upp sig lite tog lån på resten och köpte sig en toyota supra. ingen dålig bil heller som du ska köpa Lycka till

Defloratör.
641 Inlägg
6 april 2009
tänk dock på att om du lånar 60k så är summan du kommer betala igen betydligt högre. Jag skulle låna 45k och summan jag skulle betala igen var runt 75k

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

249 Inlägg
6 april 2009
nitrox skrev:
tänk dock på att om du lånar 60k så är summan du kommer betala igen betydligt högre. Jag skulle låna 45k och summan jag skulle betala igen var runt 75k

Beror ju iofs på hur lång tid man tar att betala tillbaka, bor man hemma (gratis t.o.m) betalar man av det på ett år lätt med nettolön på 15k.

Förresten KÖP
Senast redigerat av 85an (6 april 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
6 april 2009
nitrox skrev:

Tog du SMS-lån eller?
För du blev lurad...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 002 Inlägg
6 april 2009
FireTraXX skrev:
nitrox skrev:

Tog du SMS-lån eller?
För du blev lurad...

Du funderade inte på att kolla upp vad för lån du tog innan du gjorde det?

Lägg upp en bild på bilen när du köpt den..

...

Sök