2604
Sök

Bilshampoo

60 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Tänkte höra om det är ngn som kan tipsa om ett bra bilshampoo.. jag har nämnligen problemet att jag får glo utav bara fan för att få bilen ren, och den blir endå inte helt ren.. blir som en massa damfläckar kvar, eller ser ut som damfläckar... kommer fram när bilen har torkat. ngr tips? eller gör jag fel när jag tvättar den??

1 488 Inlägg
7 april 2009
Carsoft velvet i 5 litersdunk. Rengörande, ger glans och är otroligt bra.

398 Inlägg
7 april 2009
itouch skrev:

Vart finns det att köpa ,vilka butiker gärna i stockholm/norrort

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

182 Inlägg
7 april 2009
Torkar du bilen efter du tvättat den?
Om man inte gör det så blir det ofta kvar fläckar från diverse partiklar i vattnet.

47 Inlägg
7 april 2009
Dessa fläckar uppstår efter att man tvättat bilen. Det är vatten som torkar in i lacken och ser inte fint ut på en nytvättad bil. Ännu värre är det om man tvättar bilen i direkt solsken, vilket inte är så bra...Torka av bilen med sämskinn direkt när den är färdigtvättad...Ett bilschampoo som jag verkligen kan rekommendera är Meguiars Gold Class Car Wash..! Det bästa jag provat inom bilschampoo..!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
7 april 2009
ekcim skrev:
Tänkte höra om det är ngn som kan tipsa om ett bra bilshampoo.. jag har nämnligen problemet att jag får glo utav bara fan för att få bilen ren, och den blir endå inte helt ren.. blir som en massa damfläckar kvar, eller ser ut som damfläckar... kommer fram när bilen har torkat. ngr tips? eller gör jag fel när jag tvättar den??

Har du kvinnors sekret på bilen?

ArtDirector
462 Inlägg
7 april 2009
Måste hålla med föregåendetalare om att Meguiar´s tvättmedel är undebara att arbeta med, men jag använder MEGUIAR NXT CAR WASH. Fungerar klockrent och speciellt för ett bra pris också.
Finns dessutom att beställa på nätet på:
http://xtremt.se/?artnr=meg.schampo&cat_id=188

Men sen är det ju ett måste att torka av bilen efter tvätt å då gillar jag iallafall även där Meguiar´s:
http://xtremt.se/?artnr=Meg.towel&cat_id=188

Annars är faktiskt det bästa semskinnet jag testat någonssin det jag fick med som premie vid en prenumation av Bilsport för några år sedan. Trots Bilsport loggan över hela skinnet hehe...

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

1 488 Inlägg
7 april 2009
Pierre-na skrev:
itouch skrev:

Vart finns det att köpa ,vilka butiker gärna i stockholm/norrort

Har ni autoexperten där så brukar de ha på hyllan. Annars så säljer prorecond i sin nätbutik.

182 Inlägg
7 april 2009
Annars är faktiskt det bästa semskinnet jag testat någonssin det jag fick med som premie vid en prenumation av Bilsport för några år sedan. Trots Bilsport loggan över hela skinnet hehe...

Håller med dig! Riktigt bra är det, använder mitt ännu tongue

5 198 Inlägg
7 april 2009
ekcim skrev:

GLO ? på bilen,,, det brukar inte räcka för mej när jag tvättar.. cool

68 Inlägg
7 april 2009
Håller med itouch, Carsoft e klockrent.
Sen ett sämskinn e inte fel, nästan ett måste!

I don´t care what people say, I just do it anyway

378 Inlägg
7 april 2009
Jag köper biltemas vaxschampo som ser ut som en dunk.
Är mild och skonsam mot vaxytan.

Jag har aldrig haft några problem, bra polering och vax så sitter inte skiten nå hårt smile

// KimpaaBooY

Administratör
2 978 Inlägg
7 april 2009
Smartabs quickgloss använder jag dyrt som guld men sjukt bra vatten och dylikt bara rinner av!

http://www.smartab.com/produkter/quickglozz.htm

En kopp av den svarta såsen...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
7 april 2009
Jag använder Sonax, det går inte så mycket åt gången, rätt bra att jobba med och mycket bra resultat.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

OEM <3
6 957 Inlägg
7 april 2009
maximus skrev:
ekcim skrev:

Har du kvinnors sekret på bilen?

Hahahahhohoho lol Jag är trött, men den var bra tongue

OEM <3

455 Inlägg
7 april 2009
jag har använt turtle zip funkar mycket bra! kanske inget extremt men är det bästa jag använt! obs har inte provat något av åvandstående men borde kanske göra hehe!

>syns man inte finns man inte<

451 Inlägg
7 april 2009
Sonax Glansschampo !!!!!!!!

5 Inlägg
8 april 2009
Meguiers alla gånger

Honda S2000 -2005
Skåne/Malmö
Säljare på Mazda Svedala, kontakta mig vid intresse.

Sök