Tänkte höra om det är ngn som kan tipsa om ett bra bilshampoo.. jag har nämnligen problemet att jag får glo utav bara fan för att få bilen ren, och den blir endå inte helt ren.. blir som en massa damfläckar kvar, eller ser ut som damfläckar... kommer fram när bilen har torkat. ngr tips? eller gör jag fel när jag tvättar den??
Dessa fläckar uppstår efter att man tvättat bilen. Det är vatten som torkar in i lacken och ser inte fint ut på en nytvättad bil. Ännu värre är det om man tvättar bilen i direkt solsken, vilket inte är så bra...Torka av bilen med sämskinn direkt när den är färdigtvättad...Ett bilschampoo som jag verkligen kan rekommendera är Meguiars Gold Class Car Wash..! Det bästa jag provat inom bilschampoo..!
Tänkte höra om det är ngn som kan tipsa om ett bra bilshampoo.. jag har nämnligen problemet att jag får glo utav bara fan för att få bilen ren, och den blir endå inte helt ren.. blir som en massa damfläckar kvar, eller ser ut som damfläckar... kommer fram när bilen har torkat. ngr tips? eller gör jag fel när jag tvättar den??
Måste hålla med föregåendetalare om att Meguiar´s tvättmedel är undebara att arbeta med, men jag använder MEGUIAR NXT CAR WASH. Fungerar klockrent och speciellt för ett bra pris också. Finns dessutom att beställa på nätet på: http://xtremt.se/?artnr=meg.schampo&cat_id=188
Annars är faktiskt det bästa semskinnet jag testat någonssin det jag fick med som premie vid en prenumation av Bilsport för några år sedan. Trots Bilsport loggan över hela skinnet hehe...
Fakta:"En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
Annars är faktiskt det bästa semskinnet jag testat någonssin det jag fick med som premie vid en prenumation av Bilsport för några år sedan. Trots Bilsport loggan över hela skinnet hehe...
Håller med dig! Riktigt bra är det, använder mitt ännu
GLO ? på bilen,,, det brukar inte räcka för mej när jag tvättar..
jag har använt turtle zip funkar mycket bra! kanske inget extremt men är det bästa jag använt! obs har inte provat något av åvandstående men borde kanske göra hehe!