Tja, var och tankade för en timma sedan och då stog det en saab 9-3 TTID framför mig ( tror att det var 9-3 iaf ) så började jag fundera på vad fan TT betydde. Det enda jag kunde komma fram till är Twin Turbo men det verkade vräkigt för att vara saab och familjebil :S Dumförklara mig om ni känner för det, jag är ingen motorexpert iaf ^^
Anledningen till att de kör med dubbla aggregat är för att minimera spoolup-tiden samtidigt som de har ett fetare aggregat som kan blåsa på under högre varv. Twin turbo handlar alltså inte nödvändigtvis om prestanda, utan mer om körbarhet
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Anledningen till att de kör med dubbla aggregat är för att minimera spoolup-tiden samtidigt som de har ett fetare aggregat som kan blåsa på under högre varv. Twin turbo handlar alltså inte nödvändigtvis om prestanda, utan mer om körbarhet
Heelt rätt! Behöver inte vara några high performance maskiner direkt utan bara bättre respons över hela registret.. Mvh