2204
Sök

Kicker komenerad med mutant ä det bra?

667 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Kicker Comp VR 2x10" denna baslåda ska jag ha 2ohm max max 1600watt eller 800watt rms
detta ska drivas med Mutant Ascension 1, 1200watt rms i 2ohm
någon som har testat detta eller hört detta paket? som kanske kan ge någon åsikt ska ha detta ljud i en volvo 740sedan ska köpa stereo också hamnar runt 10tusen när jag är klar..

457 Inlägg
12 april 2009
de steget är helt OK för prislappen.

1 785 Inlägg
13 april 2009
volvo_245_racing skrev:
Kicker Comp VR 2x10" denna baslåda ska jag ha 2ohm max max 1600watt eller 800watt rms
detta ska drivas med Mutant Ascension 1, 1200watt rms i 2ohm
någon som har testat detta eller hört detta paket? som kanske kan ge någon åsikt ska ha detta ljud i en volvo 740sedan ska köpa stereo också hamnar runt 10tusen när jag är klar..

Det krävs lite special knep för att det ska spela bra i 740 sedan.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Egen företagare
864 Inlägg
13 april 2009
tycker mutant och kicker funkar riktigt bra ihop, har själv kört det förut.
steget är ju ett mycke billigt och man får mycke effekt för pengen, men som sagt, ska man få bra ljud i en 740 gäller att allt är bra byggt med rätt låda och allt sånt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

667 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
snurbo_diesel skrev:
tycker mutant och kicker funkar riktigt bra ihop, har själv kört det förut.
steget är ju ett mycke billigt och man får mycke effekt för pengen, men som sagt, ska man få bra ljud i en 740 gäller att allt är bra byggt med rätt låda och allt sånt.

lådan jag ska köpa är färdig från fabrik! längre fram funderar jag på att även sätta 2st 8" kicker i hatthyllan! med samma slutsteg jag driver lådan med? tror ni det kommer dunka bra? någon som vet vad många db denna lådan jag ska köpa har spelat?

2 914 Inlägg
13 april 2009
jag skulle bygga en egen låda som jag vände basarna mot ryggstödet och portarna genom hatthyllan.
tror du skulle bli mycket mer nöjd med det än en färdigbyggd låda hmm
men dom där 8" menar du basar då? yikes

EDIT
jag hann före cool
Senast redigerat av kalle_kalle (13 april 2009)

7 277 Inlägg
13 april 2009
Hade mycket hellre haft en ordentligt byggd låda för 740 än den färdiga....
Och nej du kan inte driva basarna och 8 tummarna, varför du nu ens vill ha det, på samma steg.

667 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Hade mycket hellre haft en ordentligt byggd låda för 740 än den färdiga....
Och nej du kan inte driva basarna och 8 tummarna, varför du nu ens vill ha det, på samma steg.

ska inte ha på samma steg utan två separat steg! men kanske blir bättre om jag bara köper en kicker tolva typ l7 och driver den med det steg jag hade tänkt då blir en tolva matad med 12oowatt rms! det lär ju pumpa ganske bra!big_smile

7 277 Inlägg
13 april 2009
Förutsatt att den sitter i en ordentlig låda och inte spelar enbart för bagaget...

Sök