3219
Sök

Airbag - Opel Omega 95

1 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Hej.
Har köpt mig en opel omega, dom som hade bilen innan hade barnstol i framsätet och hade då kopplat ur airbagen där.

Hur gör man nu för att få bort varningslampan?, jag har kopplat in airbagen igen men lampan vill inte sluta lysa....

6 Inlägg
12 april 2009
Du får ta den till verkstad och radera felkoden som ligger kvar i styrdonet...

406 Inlägg
12 april 2009
Tror det räkker med att koppla bort minus polen på batteriet i ca 10 min:P Fungerade på min Opel när servis lampan inte ville sluta lysa.

MvH Glenn Wiberg

508 Inlägg
18 april 2009
lånar lite tråden. Har en golf nya modellen det lyser airbag gul färg det står faulid airbag vad ska jag göra ska jag också ta bort minus kabel i 10 min? för att den ska försvinna

508 Inlägg
18 april 2009
finns det nån som kan hjälpa mig hjälp

3 235 Inlägg
18 april 2009
Har samma problem på min Colt, och att låta bilen stå strömlös under natten hjälpe inte.
Var på Biltema och köpte en OBD2 felkodläsare, men den kunde inte kommunicera med bilens databox, så då blir det ett verkstadsbesök, tyvärr. Så länge felkoden är där kommer lampan att lysa.

508 Inlägg
19 april 2009
engolf skrev:
Har samma problem på min Colt, och att låta bilen stå strömlös under natten hjälpe inte.
Var på Biltema och köpte en OBD2 felkodläsare, men den kunde inte kommunicera med bilens databox, så då blir det ett verkstadsbesök, tyvärr. Så länge felkoden är där kommer lampan att lysa.

varför funkade inte OBD2 felsöknings läsare det borde juh göra det vad kostade dig köpa en sån felkodläsare

508 Inlägg
19 april 2009
Finns det nån här som har varit med om att ta bort - och + polen från batteriet i nån min eller nån timme så att airbag lampan slocknar eller göra det på nåt annat enklast sätt? hjälp!

3 235 Inlägg
19 april 2009
volvo-s60-t5 skrev:
engolf skrev:

varför funkade inte OBD2 felsöknings läsare det borde juh göra det vad kostade dig köpa en sån felkodläsare

Felkodläsaren kostar 699:- på Biltema. Vet inte varför den inte funkade med min bil, kanske fel "språk", alltså annat program eller nåt. Den fungerade oavsett inte heller på mina föräldras X5 Schnitzer, och den har ju OBD2 kontakt också.

508 Inlägg
19 april 2009
engolf skrev:
volvo-s60-t5 skrev:
engolf skrev:

Felkodläsaren kostar 699:- på Biltema. Vet inte varför den inte funkade med min bil, kanske fel "språk", alltså annat program eller nåt. Den fungerade oavsett inte heller på mina föräldras X5 Schnitzer, och den har ju OBD2 kontakt också.

Verkar vara dåligt kvalite eller nåt men jag testar iallafall  det kanske funkar jag återkommer om det finns kvar men anars måste man radera felkoderna eller nåt. tänkte fråga är så pass på engelska vad betyder airbag fault?

Sök