Man "får" aldrig bara effekt sådär. byter man kammar så måste man mappa motorn, förmodligen byta spridare och större turbo. Nu vet jag inte exakt på just supra, men att justera sprutet är ytterst sannolikt att man behöver när man ändrar till nya kammar.
Samma sak med sugmotor, men där har man ingen turbo utan måste använda motorns sugkrafter för att fylla på.
Bugatti Veyron har 4 turboaggregat och samma litereffekt som en Honda S2000 utan turbo, så visst går det utan turbo, men man behöver så vassa kammar så att man tappar bottendraget och bränsleekonomin.
272kammarna är gjorda för turbo och andas kanske inte optimalt för en sugmotor. du hade kanske behövt kammar som är osymetriska, dvs vass på insug och mildare på avgas, eller en 272:a fast med mer lyft. (tänk på att 272kammarna ger pulver upp åt 1000hk, så avgaskammen andas för 1000hk, du kanske når 300hk och behöver således ingen 272:a ut... eller ur)
Det är jättelurigt. Ett tips kan vara att titta på liknande motorer, 3 liters sexor med mycket sugeffekt... tex BMW. kila in med dina kammar till en topplocksverkstad och be dem slipa om dem som en bmw M-kam. säkert billigare än vad HKS kostar. Notera att detta bara är ett exempel på tankebana och åter igen inget som jag vet funkar på just din motor.