tjena har nyss köpt en bmw 520 oc jag har lite problem med den. bara 5 cylindrar funkar. den brukar sakta ner typ bilen går i slow motion på tom gång lite konstigt om någon har råkat för samma sak eller vet om det här problemet så är jag tacksam om nån kunde svara på dt här .
följ bara tändkablarna så kommer du till rotorn, sitter oftast fasst med 2 st fästen, lossa på dem så är det bara att lyfta, går att göra rent med 5/56 för att få bort fuktigheter och liknande,
tack för hjälpen grabbar snällt av er sköön sida blev medlem idag o fick mycke hjälp en sista sak ni vet säkringarna dt e en svart box. inte den men den på andra sidan en lite större box. finns en grej ser ut som en hårddisk fast dt är inte dt :p . bredvid ligger det en kabel som är bortkopplad. va tycker ni ska jag koppla in det elr låta det vara. och på samma box så är det en knapp typ upp och ner va ska det vara på uppe eller nere?
Den på andra sidan sitter styr boxar i. Motor enhet, farthållare o nåt mer som jag inte kommer ihåg... Om du kan inte mycket om bilar så bästa att du låter bli det. BMW har ganska känsligt el o elektronisk system. Ta ett kort på det hela så blir det lättare att hjälpa!
haha de där lät rörigt. är inte så hajj på bmw då jag messt meckar Audi, skoda,golf, volvo, Mitsubishi,toyota,peugeot,m.m. men icke bmw, och med den där beskrivningen så fick jag inte nån bra bild i huvet:P
haha han har nog rätt hehe . men grababr tack så mycket för hjälpen. ska kolla med rotorn imorrn ska låta bli dt andra se till att en mekaniker kolalr på dt .