4414
Sök

Mute kabel till pioneer deh-2100 stero *Löst*

360 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Tjena

Har suttit och försökt forskat fram på olika sätt hur mute'n på min stero (pioneer deh-2100ub) fungerar.

Skulle vilja koppla den till en knapp så när man trycker på den så mutar (svenskt ord för detta?) ljudet och sedan när man tycker av den börjar det spela igen. Min stero har en sådan funktion och har en gul/svart kabel till detta.

Nu är frågan till er hur ska jag koppla detta? Är det bara att skicka på 12v eller ska den ha jord för att funka? Eller är det så att den ska ha typ 6 volt eller liknande?

Någon som vet? Tacksam för svar

- Andreas
Senast redigerat av M1Get (16 april 2009)

165 Inlägg
16 april 2009
alltså du vill muta ljudet med en knapp? Finns de inte nån pause knapp på spelaren?

360 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Noookie skrev:
alltså du vill muta ljudet med en knapp? Finns de inte nån pause knapp på spelaren?

Ärligtalat så vet jag inte om det finns någon pause-knapp, har aldrig kollat efter den tongue

Läget är så att jag har hittade en lillaknapp på skroten och skulle va lite fränt med även användbart att ha den till mute på steron.

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
16 april 2009
mute på pioneers spelare brukar vara  trycka en gång på volym knappen  eller ratten, eller en gång snabbt på on/off knappen till stereon. Vet inte om det gäller denna modellen dock, Men Testa detta lycka till.

V8 - 4 Life

360 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Mrjockos skrev:
mute på pioneers spelare brukar vara  trycka en gång på volym knappen  eller ratten, eller en gång snabbt på on/off knappen till stereon. Vet inte om det gäller denna modellen dock, Men Testa detta lycka till.

Tack för tippset! de ska jag kolla lite senare ikväll smile

Ingen som har någon idé vad man ska koppla på mute-kabeln? Får pröva å skicka på jord på den och se om något händer. Gör det inte det får man väll pröva med 12v, men vorde surt om något pajade för att man har skickat in för mycket spänning eller liknande.

660 Inlägg
16 april 2009
Brukar inte mutekabeln också kallas för telemute? Tror den gör det på min Eclipsespelare.. Ska tydligen gå att fixa nått med mobilen så att musiken slås av när det ringer eller nått sånt.

Kanske dumt att skicka på den jord, tänk om det är 12v+ i kabeln då? tongue Då har du ingen stereo längre...

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

360 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Soderqvist skrev:
Brukar inte mutekabeln också kallas för telemute? Tror den gör det på min Eclipsespelare.. Ska tydligen gå att fixa nått med mobilen så att musiken slås av när det ringer eller nått sånt.

Kanske dumt att skicka på den jord, tänk om det är 12v+ i kabeln då? tongue Då har du ingen stereo längre...

//Soderqvist

Jo korrekt benämning är nog tele-mute tongue Får väll mäta innan om det ligger någon spänning på den men det jag har svårt att tro. Dessutom har den legat oisolerad bakom steron ett bra tag utan det har hänt något tongue

452 Inlägg
16 april 2009
mute kabeln till maskinen skall ha jord.

mvh marcus

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

360 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Team_Bilradiohuset skrev:
mute kabeln till maskinen skall ha jord.

mvh marcus

Får testa detta och hoppas de funkar smile

Tack på förhand

*EDIT

Det var jord man skulle koppla på.

tråd löst!
Senast redigerat av M1Get (16 april 2009)

Sök