hejsan jag har en bmw 520i e34. problemet är att bara 5 cylindrar funkar av 6 . vet nån om det här eller vart med om samma sak skriv gärna hur jag kan fixa det. tack
hejsan jag har en bmw 520i e34. problemet är att bara 5 cylindrar funkar av 6 . vet nån om det här eller vart med om samma sak skriv gärna hur jag kan fixa det. tack
Kolla om du har knacksensorer, kan vara en sådan som är trasig, kolla tändkablarna, tändstiftet kan vara trasig.
har bytt kablar och tändstift. va e knacksensorer?
Nu vet jag inte om du har eller hur den ser ut på BMW, Men på Volvo c70 och Lexus is 200 sitter den på delen som sitter på tändstiftet, kan se ut som en liten svart/grå dosa. vet inte riktigt hur den fungerar, men e den sönder så funkar inte tändningen på cylindern.
har bytt kablar och tändstift. va e knacksensorer?
Nu vet jag inte om du har eller hur den ser ut på BMW, Men på Volvo c70 och Lexus is 200 sitter den på delen som sitter på tändstiftet, kan se ut som en liten svart/grå dosa. vet inte riktigt hur den fungerar, men e den sönder så funkar inte tändningen på cylindern.
Det finns ingen knack sensor på M20 (520i)... men kolla stiftet, tändkabeln kan ha gått sönder...
//Fredrik
"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.."
va ska jag göra med fördelaren. har bytt den oxå men samma sak. . när ja startar så tar det typ 4-5 sek innan den startar o när den e på låter det som den hostar. ibland blir den seg motorn går typ i slow motion i typ nåra sek sen blir det de här me hostandet. . allt på fri växel .
va ska jag göra med fördelaren. har bytt den oxå men samma sak. . när ja startar så tar det typ 4-5 sek innan den startar o när den e på låter det som den hostar. ibland blir den seg motorn går typ i slow motion i typ nåra sek sen blir det de här me hostandet. . allt på fri växel .
Ja du men har du kollat så att den får bränsle kan ju va insprutare som har tätnat.. starta den och stäng av den sen så skruvar du loss stiftet och kollar om det är blöt..
Mvh Fredrik
"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.."
Antar att du har gamla motorn, dvs 12v motorn. Är det någon skillnad på motor gången om den är varm eller kall ? Kolla så att den inte drar tjuvluft i insuget, vanligt fel med t.ex. sprickor på insugsbälgen.