har en volvo 245glt,som jag bytt motor på,b21et... men han startar ej,bensinen flödar in,ock dränker motorn,spridarna öppnar ock stänger som dom ska,bränsletryckregulatorn får stöm....min fråga. är det större pump/tryck på gltn?,ska man inte bara kunna byta motor.det är ju samma insprutning,vad kan det va för fel? kan ju va vågen kanske,men den verkar som den funkar... tacksam för svar ock tips,det är ju snart elmia,så man börjar få lite panik.
Mja, samma inspruting? Är det inte Motronik (elektronisk) på turbon och Bosch CI (mekanisk) på glt (B23E)... Men pumpen borde ju vara samma... fungerar styrboxen?
Mja, samma inspruting? Är det inte Motronik (elektronisk) på turbon och Bosch CI (mekanisk) på glt (B23E)... Men pumpen borde ju vara samma... fungerar styrboxen?
Det ska vara samma pump, är inte säker men däremot har turbon en annan luftmängdmätare, men motorn skulle ju starta iaf. Om den får soppa som du säger, har du kollat om det är någon gnista då? Så inte det är något tändnings fel, så att det är därför motorn inte går...
Det ska vara samma pump, är inte säker men däremot har turbon en annan luftmängdmätare, men motorn skulle ju starta iaf. Om den får soppa som du säger, har du kollat om det är någon gnista då? Så inte det är något tändnings fel, så att det är därför motorn inte går...
gnista finns,stänger jag av pumpen så startar bilen till...en stund