tjenare

har blivit tillsagd av flera personer att starta en projekt tråd om det jag håller på med med opeln min.
började för sisådär en vecka sen så jag har en del bilder på lager som kommer komma förhoppningsvis i rätt ordning^^
bilen är som sagt i ett projekt läge o kommer att vara så en bra tid fram över...
MÅNGA IDEÈR men mindre med pengar så resultatet kommer att dröjja
så redan nu vill jag påpeka att det är inget stress bygge utan här blire inget gör om gör rätt utan de ska bli rätt på första försöket ( hoppas på det iaf )

sådär ja

nu va inledningen klar och nu till det jag håller på med o vad som ska hända med opeln ^^
[ ] -
ogjort men kommer göras[/] -
påbörjat[x] -
klart I - enbart en
idé UTSIDA[/] Fixa den rost som finns
[ ] Omlackering av motorhuv
[ ] Omlackering av baklucka
[ ] Omlackering av vinge
[ ] Omlackering av resten av bilen
[ ] fixa rosten vid hjulhusen bak
[x] Nya fälgar
[x] Lackera om dom nya fälgarna
[ ] V70N midje lister plus sido blinkers
[ ] -
[ ] I Dom här kommer att fyllas i med tidens gång ^
[ ] I
[ ] -
INSIDA[ ] Bygga om dörrsidorna
[ ] Bygga om instrumentpanelen
[ ] Köpa nytt o bygga om ljudet
[ ] Byta ut sätena
[ ] Byta ut ratten
[x] Dioder i taket
[/] Lackera om inrednings detaljer
[ ] -
[ ] I
[ ] I Dom här kommer att fyllas i med tidens gång ^^
[ ] I
[ ] I
[ ] I
[ ] -
MOTOR OCH DRIVLINA Byta ut motorn
[i] Turbo konvertera
[ ] Annat fix o trix med motor
[ ] Byta ut bakaxeln mot en opel omega 3000 bakaxel
[x] slitsade o borrade skivor i fram omega 3000 skivor i bak
[x] omega 3000 bromsok runt om
[ ] -
[ ] I
[ ] I
[ ] I Dom här kommer att fyllas i med tidens gång ^^
[ ] I
[ ] I
[ ] I
[ ] -
sådär nu ska väl det mesta varit upp skrivet tror jag, och som skrivet så kommer fler ideér och tankar att skrivas upp så ni hänger med mina tankar och mål... 
just ja bilder^^
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/629496_apgnf3.jpg]()
[i]börjar lite lätt med en bild på dom nya fälgarna då ^^ bak har vi min gamla plåtis med navkapsel ( put on fälg) och fram har vi en av mina nya fälgar
( s70 original fälg ) ska svart lackeras! 
här stannar bilen ett tag framöver 
fronten revs ner o strålkastarna togs ut 
strålkastarna togs isär och så svart lackerades insatserna 
blev riktigt nice! dock tyckte jag inte om hur kontrasten vart mellan strålkastaren o blinkersen så blinkersena ( stavning?) togs oxå ner o så... bilder på de försöket kommer senare
grillen lackerades oxå svart. dock så vart det damm i lacken men det ska vattenslipas bort vid ett senare tillfälle 
Oken togs ner o målades med färgen " Custom ParaDyne " MIN FÄRG 
skivorna fick sig oxå en skvätt av min färg 
en hel del andra saker fick sig en skvätt färg med när man väntade på annat o göra ^^
så här gick de väldigt dåliga försöket med att försöka sära på glas o hållare till blinkersena... 
ut i garaget med skiten o försöka fixa till det tillfälligt iaf ^^ och JA de ska inhandlas nya 
blev lite för koncentrerad så efter jag hade blästrat o spacklat upp de mesta kom jag på att de faktiskt finns någonting som heter kamera
aja jag blästrade bort alla stenskott på bilen och 2 st rostställen innanför dörrkarmarna vid bakdörrarna oxå
sen blev det spackling på hela rubbet 
fick en bild på hur eländigt det ser ut för tillfället ^^ igenlagt opelmärke, stenskotten blästrade och spacklade o en hel del slipande på det ^^
ja en hel del slipande vart det faktiskt ^^Ja nu är klockan 21:12 o man e sjuk o förjävlig men i brist på annat så ska man en engång ut i garaget för att slipa och dona ^^ så det kommer förhoppningsvis mer bilder ikväll på opel projektet

tack o hej
MVH
ParaDyne