2382
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

Refined
1 770 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
KAN INGEN FÖRKLARA FÖR MIG VARFÖR ALLA HATAR POLISEN SÅ MYCKET!?!?!?!?!
Jag menar, jag har själv ingen vidare laglig bil, och det vet jag om. Och jag antar att 99% av personerna på Garaget.org vet om deras fordon är lagligt eller inte. Visst, en hel hög av polisens regler är barnsliga, men är ni så irriterade och sura på att polisen uppmärksammar "olagliga" bilar, gör bil j*velen laglig då, eller ge f*n i att klaga om polisen kommer och diskuterar nått på eran bil och eventuellt ger er böter.
T.ex. USA blinkers på SAAB/Volvo. Jag har själv sådana (oranga) på min bil, och jag vet att det är olagligt, men inte skulle jag ställa mig och bråka med polisen om dom skulle stoppa mig och ge mig böter. Jag vet ju om att det är olagligt! Åter igen, många regler är barnsliga och urkorkade, men nu finns det även sånna regler, och då är det bara till att följa dem.
Och vad är det som är så farligt om polisen filmar bilarna med reggnummer!?!? Sköt er ordentligt så är det väl precis skit samma?

Och nej, jag försvarar inte polisen, jag säger bara vad jag tycker och tänker och vill höra vad andra har att säga om detta.

Hellst skulle jag vilja ha ett helt polisfritt land och absolut inga lagar, det skulle vara skit latjo!! rolltongue

398 Inlägg
19 april 2009
Hatar inte polisen men gärna inte ha dom bakom mit eller möta dom när man leker ,annars är dom bra dom plockar ju dom som stjäl bilar och dom som kör onyktra

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

Refined
1 770 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Pierre-na skrev:
Hatar inte polisen men gärna inte ha dom bakom mit eller möta dom när man leker ,annars är dom bra dom plockar ju dom som stjäl bilar och dom som kör onyktra

Haha, ne, det är helt förståligt. Man vill ju inte fastna med fingrarna i syltburken wink

Teddan
2 495 Inlägg
19 april 2009
Polisen följer ett regelverk.

Alltså dom sköter sitt jobb!

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

2 182 Inlägg
19 april 2009
Hatar absolut inte polisen, de gör bara sitt jobb

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

SKÅNING
1 215 Inlägg
19 april 2009
kanske kan vara för att dom gärna kör mot rött, körförfort utan utryckning/blåljus. har sätt många poliser i stan göra detta och det gör att man inte har någon som hälst respekt för de som är makt missbrukare

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Oseriös Aktör
592 Inlägg
19 april 2009
r-ted skrev:

Precis!

Dom är ju precis som besiktningsmän t.e.x dom gör ett jobb med regler som måste följas

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Refined
1 770 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
alexm- skrev:
kanske kan vara för att dom gärna kör mot rött, körförfort utan utryckning/blåljus. har sätt många poliser i stan göra detta och det gör att man inte har någon som hälst respekt för de som är makt missbrukare

Visst, helt orespektabelt. Men det är inte enbart polisen som gör så, eller hur?
Har sett väldigt många privat förare, taxi mm göra på det viset också.
Hatar du då ALLA andra i trafiken utom dig själv?

Teddan
2 495 Inlägg
19 april 2009
alexm- skrev:

hur ofta kör inte du för fort utan blåljus ?

det finns tillfällen då ett polisfordon får framföras i högrehastighet utan blåljus

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Refined
1 770 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Finnmerchant skrev:
r-ted skrev:

Precis!

Dom är ju precis som besiktningsmän t.e.x dom gör ett jobb med regler som måste följas

Kan inte mer än instämma!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 april 2009
Jag hatar i alla fall definitivt inte Polisen och träffar sällan på otrevliga sådana, och skulle jag åka dit på nånting så skulle jag bli arg på mig själv, inte polisen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Refined
1 770 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Jag hatar i alla fall definitivt inte Polisen och träffar sällan på otrevliga sådana, och skulle jag åka dit på nånting så skulle jag bli arg på mig själv, inte polisen.

Exakt så är mitt tankesätt också.
Och om man blir stannad så är det bara att uppföra sig trevligt. Det ger absolut inget att käfta emot polisen.
Och om han/hon som stoppar en mot all förmodan skulle vara otrevlig så kan dom ha en dålig dag, precis som alla andra. Det är ingen ursäkt, men det är sanningen.

Oseriös Aktör
592 Inlägg
19 april 2009
Zwudda skrev:
Finnmerchant skrev:
r-ted skrev:

Precis!

Kan inte mer än instämma!

Jag har också många gånger funderat på varför poliser då som alexm- skrev kör mot rödljus och såvidare bortåt beror just på såna som har en dålig inställning mot polisen. Jag vet inte hur Svenska polisen har det men i Finland är det usel lön, det krävs verkligen speciella personer för det yrket

272 Inlägg
19 april 2009
Många poliser ser på regelverket endast som riktlinjer, och det finns väldigt många som har "väktargenen" men själv kan jag inte säga att jag ogillar polisen.
Många av dem tar dock i lite för mycket och är lite väl otrevliga och missbrukar sin makt på ett eller annat sätt.

Men jag respekterar och gillar de poliser som tar sitt jobb seriöst och följer de angivelser de har, men som så många filosofer sagt tidigare så förvränger makt sinnet och i vissa "nutcases" bland polisen syns det väldigt väl.

Tummen upp för alla ärliga och regelrätta poliser!

Sierra-döbel

Oseriös Aktör
592 Inlägg
19 april 2009
Elda skrev:
det folk har svårt att fatta är att poliser är människor... Var inte arg på någon som gör samma saker som du skulle kunna göra.

WORD

blacken
19 april 2009
lol Är vi här nu igen..

SKÅNING
1 215 Inlägg
19 april 2009
Elda skrev:
alexm- skrev:

hur vet du att det är utan uttryckning då? är du synsk?

nope men har polis radio + att de körde mot rött precis innan det blev grönt och när det blev grönt så brände jag efter men då höll dom bara 50km/h på 70väg så så jävla brottom var det nog inte till en utryckning? men vad vet jag

Zwudda skrev:
alexm- skrev:

Visst, helt orespektabelt. Men det är inte enbart polisen som gör så, eller hur?
Har sett väldigt många privat förare, taxi mm göra på det viset också.
Hatar du då ALLA andra i trafiken utom dig själv?

precis det är inte bara polisen som gör så men de ska föregå med gott exempel som lagens långa arm och nej jag hatar inte alla andra bara för det och självklart är inte jag ett skol exempel på hur man ska köra bil

r-ted skrev:
alexm- skrev:

hur ofta kör inte du för fort utan blåljus ?

det finns tillfällen då ett polisfordon får framföras i högrehastighet utan blåljus

självklart är inte jag ett skol exempel på hur man ska köra bil och det händer att jag kör för fort men jag kan bötfällas för det och då får jag ta det med mitt straff då det varit mitt val att göra ett brott och som jag skrev innan så ska de föregå med gott exempel. Och ja det är klart att de kan/behöver köra förfort utan blåljus men tex på motorvägen så kan de ha på blåljus om de måste ifatt någon eller måste snabbt mellan 2 avfarter på en utryckning...

Detta var bara min åsikt ni får tycka om dom bäst ni vill även om inte jag gör det och min åsikt kanske inte är helt moraliskt rätt men det ger jag faktiskt blanka fan i. Tycker som sagt innan att de ska föregå med gott exempel klart det finn idioter i alla yrkes kategorier

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Oseriös Aktör
592 Inlägg
19 april 2009
har svergie nån polisserie förutom Efterlyst, som visar polisen arbete?

Pan
19 april 2009
Varför ska man hata big_smile Klart jag inte gillar polisen men dom gillar ju inte mig heller inte så som jag kör iaf så det är ju ömsesidigt. Och skulle jag åka dit för ngt behöver man ju inte vara otrevlig bara att plocka fram pengapungen och se glad ut. Men jag föredrar ju att Polisen inte är ute när jag leker.

blacken
19 april 2009
r-ted skrev:

Och om regelverkat suger fett, moraliskt sett. Är det då felfritt??

Sök