2365
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 april 2009
jag tycker mer de är rätt puckade... dom har tid med att stoppade trimmade moppar, men dom har inte tid o stoppa rånare som ska av en färja, o då har färjan till o med saktat ner för att polisen ska komma yikes då är ju något fel? eller? liksom, de känns ju som att de bara finns när man minst behöver dom! Det är iaf min åsikt!

Mvh Patrik

Fattig student
1 282 Inlägg
19 april 2009
Off topic, snuten har inget som säger att dom måste köra med blåljus i en utryckning, båljuset är bara ett sätt att göra andra trafikanter uppmärksamma på att dom kommer.. On topic, har inget emot dom flesta, finns en anledning till att dom finns.. Bryter man lagen får man skylla sig själv.. Men det finns dryga människor i alla yrkeskårer och inte bara inom polisen.. Skulle inte vilja vara snut med tanke på hur många dryga människor dom måste träffa varje dag...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Volvo850-92
1 678 Inlägg
19 april 2009
Jag hatar inte poliser. Dom är bra. Men det ajg ogillar med dom är att dom kan ta en om man har kört 3 km för snabbt. En kompis till mej körde 50 och 10 meter innan han skulle köra 90 så blev han stoppad för att köra 53 km på men 50 väg innan det blev 90.

Med andra ord, dom kan vara petiga.

Refined
1 770 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Volvo740-88 skrev:
Jag hatar inte poliser. Dom är bra. Men det ajg ogillar med dom är att dom kan ta en om man har kört 3 km för snabbt. En kompis till mej körde 50 och 10 meter innan han skulle köra 90 så blev han stoppad för att köra 53 km på men 50 väg innan det blev 90.

Med andra ord, dom kan vara petiga.

Petiga ja.
Håller med om att det var ganska onödigt gjort.
Men, 10 meter är ändå 10 meter sad

Teddan
2 495 Inlägg
19 april 2009
blacken skrev:
r-ted skrev:
Polisen följer ett regelverk.

Alltså dom sköter sitt jobb!

Och om regelverkat suger fett, moraliskt sett. Är det då felfritt??

är man anställd på vissa vilkor så måste man ju följa dom .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

4 682 Inlägg
19 april 2009
hur många sånna här trådar finns det egentligen?

2lateuloose
543 Inlägg
19 april 2009
Jag hatar inte poliser ... det är dom som hatar mej!

Dom brukar tycka att allt jag säger är totalt nonsens, dom gillar inte min design på dom nya svarttonade framlycktorna, inte heller brukar dom uppskatta ljudnivån på kraftigt moddade avgasröret! inte ens när jag snällt vill förklara att jag var helt oskyldig och vill att konstapeln flyttar sitt ena knä från min rygg så att jag kan andas lyssnar dom!...

Vi är alla människor! och det som skiljer dom från mej är en uniform! ... Så gör som jag köp en du med wink

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Forummoderator
26 325 Inlägg
19 april 2009
Moparboy440 skrev:
hur många sånna här trådar finns det egentligen?

..hur många såna som du finns det som klagar på sådana trådar som denna..?

OT: Häromnatten blev jag mäkta förvånad när jag klev ur min privata bil med vattenflaskan
och nycklarna i högsta hugg, och fann en polisbil stående bakom mig och två polismän med
ficklampa riktad mot mig.
Det var det gamla vanliga, rutinkontroll. De hade reagerat på att jag "sladdade in på parkeringen"
och jag svarade med att jag brukade snedda över för det är en sådan elak trottoarkant på
stället. (svårt att förklara).
De var YTTERST trevliga. Absolut inte snorkiga över huvudtaget, och skötte sig väldigt
proffessionellt. Har för övrigt - om jag tänker efter - aldrig träffat en otrevlig polis, och jag har
haft en hel del med dem att göra tro det eller ej.

Kort sagt - jag är inte en av dem som hatar dem. Efter att de fick reda på att jag skulle
jobba natt - jag kör tidningar och vid stod vid tidningstjänstbilarna - så önskade de mig lycka till
och en fortsatt trevlig kväll. Jag gjorde detsamma.

Ursäkta det långa inlägget, men dessa reagerar jag själv på kraftigt då jag sedan länge önskat
jag kunde bli polis i yrket själv. (kan dock inte pga sjukdom)
Tack för ordet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

NissanMotorsport
19 april 2009
Hatar inte polisen heller, sköter bara sitt jobb, dom kan lika gärna ha bilintresse dom också. Ända gångerna ja kan rynka på näsan är när dom inte kan ha lite överseende på saker å ting, och behandlar oss icke tjänstemän som barnungar. Som t.ex jag och tjejen var ute och festa, så ser vi dom stå still mitt i vägen, vi gå fram och frågar en sak, vi får ett dåligt svar sen säger åt oss att inte stå mitt i vägen.

Sen om jag kör för fort på en väg och är medveten om det, så blir jag av me kortet, så blir jag inte ett dugg sur på dom. Hatar däremot sånna som ska hålla på att tjafsa me snuten, när dom blir tagna mitt i action av en burnout, som ska förklara att dom inte burna och dom ska ta upp det i rätten o.s.v..

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
19 april 2009
Funkiee skrev:
jag tycker mer de är rätt puckade... dom har tid med att stoppade trimmade moppar, men dom har inte tid o stoppa rånare som ska av en färja, o då har färjan till o med saktat ner för att polisen ska komma yikes då är ju något fel? eller? liksom, de känns ju som att de bara finns när man minst behöver dom! Det är iaf min åsikt!

Mvh Patrik

Givetvis jagar de mopedister varje gång det kommer bankrånare med färja!!

MVH. Alex

198 Inlägg
19 april 2009
de är bra att polisen finns när de gör sina jobb!
*jag tycker inte om polisen så himla mycke å de har sina skäl å ingen kan säga att jag ljuger för att jag vet sanningen!
*stora i käfften ibland
*makt ÄLSKARE!
*har hänt att dom själva ljuger!
Å jag tror inte att en polis håller så bra på reglerna när dom inte är i tjänst! inte när dom är i tjänst för den delen heller!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 april 2009
alexbenhard skrev:
Funkiee skrev:

Mvh Patrik

Givetvis jagar de mopedister varje gång det kommer bankrånare med färja!!

MVH. Alex

inte varje dag nej, men de är ofta som de gör annat. Om de är inbrott eller så, då får man som svar "vi har inte resurser" klart ni inte har de, då stor del av styrkan gör annat, på dagen är de trimmade moppar o fart dårar, men varför får man ingen hjälp vid på inbrottet, utan de kommer typ 4h senare... vet inte om ni fattar va jag vill få fram, men de är iaf inte där när man behöver dom..

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 april 2009
Polisen gör bara sitt jobb de är la inget fel med de

Dock tycker jag

dom kunde vara
effektivare
Prioritera sina arbetsuppgifter bättre å leta skurkar eller dyl istället för å jaga folk med lite högljutt avgassystem...men finns väl inget som ger så snabba pengar idag..

blacken
19 april 2009
r-ted skrev:
blacken skrev:
r-ted skrev:

Och om regelverkat suger fett, moraliskt sett. Är det då felfritt??

är man anställd på vissa vilkor så måste man ju följa dom .

Att vara "anställd på vissa villkor" Vad exakt betyder det?..

1 754 Inlägg
19 april 2009
Jag hatar inte polisen men ibland kan man undra vad de gör... Taskigt beteende ibland (Inte trafikpoliser).

Jag kan inget om allt.

906 Inlägg
19 april 2009
Finnmerchant skrev:
r-ted skrev:

Precis!

Dom är ju precis som besiktningsmän t.e.x dom gör ett jobb med regler som måste följas

Inte ofta man träffar besiktningsmän som slår än oprovocerat och kommer undan med det, inte ofta man träffar besiktningsmän som jävlas, käftar och är allmänt dryga. Det är en jävla skillnad på poliser och andra yrkesgrupper, hur fan kan man ens jämföra så?

Poliser ska fan vara som en förebild, speciellt för de unga, jag drömde med om att bli polis som ung men efter ett tag lär man sig vilka idioter inom kåren de finns. Och ja ni behöver ej säga "de finns svin inom alla grupper" jag vet det, men POLISER, de ska fan kunna uppföra sig, jag räknar ej med att andra grupper som står för nått helt annat ska kunna uppföra sig. Under min tid har jag träffat 3 bra poliser av kanske 100? Inte många procent där inte!

Och visst blir många poliser provocerade de med, men de har fan gått utbildning och ska veta hur man ska agera i de situationer, de ska alltså inte vända på batongen för att få mer slageffekt.

=)

109 Inlägg
19 april 2009
vi brukade ha som sport att ser vi en polis på utryckning så hängde vi på och körde efter dom. detta gjorde vi varje helg i typ 6 mån.  skit kul tills dom stoppade oss  :S   men vi sa typ att man ska ju följa rytmen i trafiken, o då skratta dom till o vi fick köra vidare, men dom förklarade lite för oss och efter det slutade vi.  Men vi hade jävligt roligt dom gångerna vi följde efter dom.

typ ibland kör man efter en ambulans när dom e på väg o ska hämta/lämna nån,  så kommer man hem lite fortare från jobb ibland...........

1 024 Inlägg
19 april 2009
urikai skrev:
hatar inte polisen ska bli en.

haha polis polis potttatis GRIS big_smilebig_smile " får man kalla polisen för gris" eller får man kalla grisen för polis big_smile

431 Inlägg
19 april 2009
alexm- skrev:
kanske kan vara för att dom gärna kör mot rött, körförfort utan utryckning/blåljus. har sätt många poliser i stan göra detta och det gör att man inte har någon som hälst respekt för de som är makt missbrukare

Och hur vet du att dom inte åker på ett "tystlarm"..

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 april 2009
urikai skrev:
hatar inte polisen ska bli en.

Då är det dig man vill ska komma på ett race eller liknande så kanske det kan bli kul som här? haha tongue

http://www.youtube.com/watch?v=NSBTxRTWlqo

Hur kul som hels när dom gör saker som detta big_smile

Sök